[Elemzés] F6F-3 Hellcat

Áttekintés

Az amerikai légierő elég nagy gondokkal küzdött Pearl Harbour után. A repülőarzenál nagy része elavult volt a Zero vadászokhoz képest, bár Midway durván megmutatta Tojoéknak, hogy a Reisen egy sorozatnyi .50-estől is képes beállni fáklyának. A Wildcat előnye előjött: strapabíró, és rendelkezik öntömítő üzemanyagtartállyal. Viszont cseréje nagyon szükséges, így Washington pályázatot írt elő egy teljesen fém építésű gépre, ami végül F4U-1 Corsair (jelentése kalóz) néven futott be fényes karriert. Ezen felül viszont kellet valami átmeneti "olcsón valami gagyit". Ez lett az F6F Hellcat, mint a neve is mutatja, hogy a gagyi része nem lett igaz. Nevének jelentése egyébként nem "pokolmacska", hanem "boszorkány"(am. angol). Bár nem mozog olyan jól, mint az A6M sorozat, sokkal erősebb nála. A Grumman(F3F, F4F, F6F, F7F, F8F, TBF "Avenger", JF/J2F, egyszóval egy teljes ágban a vállalat által tervezett gépek vannak)tervezte és gyártotta, megjelenése után nem sokkal szépen szedte az áldozatokat. A USMC nem szerette volna leváltani, így a háború végéig a kalózokkal biztosította a légifölényt. 1944-ben a Mariana-szigetek mellett fényes győzelmet aratnak: a híres pulykavadászat. Az utolsó változatok Koreában harcoltak meglepően jó eredményekkel. Egyes változatokat ellátnak a 20 mm-es Hispano gépágyúval. A gépet soha nem használták Európa felett, akár csak a Corsairt, mindvégig haditengerészeti repülőgép volt. A két gép érdekessége az, hogy ezek a gépen relatíve nagyok, és pont a helyszűkében lévő haditengerészetnél futottak be fényes karriert. Egy színes felvétel (technicolor technikával készítették) az F6F-ről:

Fegyverzet

6 db 12,7 mm M2 Browning géppuskával vagyunk ellátva, 2400 lőszerrel, ami elég mindenre. A fegyverzet nagyon pontos és sajnos szokjunk hozzá, mert ennek a nagy tesója az M3 még a Sabrén (sabre = szabja, kard) is visszaköszön. A Kittyhawk-tól örököltük a mennyiséget, és ekkorra már sajnos rogyásik ismerjük és nagyon unalmas vele játszani, bár egy Yak után mindenféleképpen kellemesebb lesz az, hogy nem kell fukarkodni a lőszerrel. Én földi célok elleni hevedert használok(Ground Target), mivel pillanatok alatt ementálit csinál minden kis szamurájból. Ezen felül vannak még lőszerei, amiket soha nem próbáltam személy szerint. Ezen felül fel lehet fegyverezni rakétával és bombával, hogy örüljön neki a nép a 3 db összesen 2500  font "demokráciának" és a 6 db "szankciónak". Tank RB-ben kifejezetten örülnek a szovjet/német tankok, ha berepülünk "demokráciát" csinálni. A "Tiny Tim" (Kicsi Tim) rakétákkal az Fw 190-ek rakétázásának stílusát lehet gyakorolni, és inkább kis szinten szórakozzunk ezzel, mint magas szinten.

Páncél

Van rajta, maradjunk ennyiben. Elöl 3 mm véd minket, itt spóroltak, hiszen a Shermanhoz kellett az acél (ja mégsem...), hátul viszont tisztességes 12+ mm-t kapunk összesen, elegendő, hogy a 7,62 mm-es puskák csak megkarcolják a festéket. Annyi nagyon jó, hogyha egy Reisen ránk repül, akkor kezdjünk el süllyedni, és ha a szamuráj eléggé buta, akkor 1000 m süllyedés után szét fog szakadni RB-ban, mi pedig elkezdhetünk emelkedni, vagy rátámadunk valakire.

Testfelépítés

Jó pont az Aircobra ellenében, ami megint csak Napalm-B-t szállít, hogy nincs a pilóta után semmilyen nagyobb modul. Az Aircobrát tudjuk, ha hátul találta éri, mehetsz Detroitba új motorért vagy Pittsburgbe ócskavasnak a Hellcathez, mivel könnyen gyullad. Ezzel ellentétben a boszi nem gyullad hátulról (bár tud azért), max letörik a seprű vége (micsoda előny). A géppuska a szárnyakon van, mi azt jelenti, hogy a fegyver összetartás (gun targeting distance) nagyon számít. Erről az oldalon találtok leírást, én annyit fűzök hozzá, hogy nálam 300-on jól adta, de lehet, hogy másnak máshogy lesz kényelmes. Nem szakadós gép, jól repülhető és félszárnnyal is haza lehet evickélni. A légvédelem viszont pillanatok alatt leszedheti, ha nem figyelünk, Wirbelwind("forgószél"), Ostwind("keletiszél").

Motor

2000 LE-s Pratt & Whitney R-2800-10 Double Wasp kétsoros csillagmotor, ami szépen meghajtja a boszikát. Csillagos elrendezés miatt könnyen melegszik kis magasságban, viszont kis helyet fogtal és minél feljebb vagyunk, annál kevésbé fog melegedni (3000 m felett nem melegszik), és szerintem nem lövik el olyan gyakran, mint a P-51 motorját. 300 km/h alatt csak vánszorog, 400 km/h fölött megveri fordulásban a Hirohito győzedelmes légierejét, és a Fóka emelkedésével vetekszik. Jó a végsebessége, könnyű vele hordozóra leszállni, ez pl. Normandián (tank RB) és Saipanon jön nagyon jól.

Előnyök és hátrányok:

előnyök

- jó manőverezhetőség
- hordozóra könnyű fel és leszállni
- erős fegyverzet
- modulok jó elhelyezkedése
- 400 km/h felett verhetetlen
- igazi született boszorkány, Make America Great Again repülő
- bomba és rakéta, amiből van bőven

hátrányok

- 300 km/h alatt olyan, mint egy bálna a parton
- unalmas a fegyverzet
- 3,7-es br RB-ban, ami eléggé meg tudja ölni a játékot, viszonyítás: a
La-5-nek 3.0, La-5F 3.3, P-51 3.7
- bombateherrel nagyon esetlen
- RB-ban lassan forog 300 és 400 között
- szárnyakon van a fegyver, így fontos a fegyverösszetartás a stealth
heveder csak tapasztalt játékosnál eredményes

Alkalmazás

Booming and Zooming (BnZ). Emelkedünk, majd lecsapunk és a támadás után már emelkedünk is azonnal. A fegyverzet elég arra, hogy 1 vagy 2 sorozat után leszedjen egy gépet, a zuhanás után fel tudunk emelkedni. Mindig maradjunk 400 hm/h fölött, ugyanis ez alatt bálnák vagyunk. Jó kezekben még realban is hozhatja a 4-5 killt, árkád az meg a csillagos ég. Szemberepülést mindenféleképpen kerüljük, mivel a 3 mm páncél nem véd sokat, főleg olyannal ne, akinek az orrában van a fegyverzet, pl.: Fw 190 A-4. 400 km/h alatt nem bocsátkozzunk fordulóharcba, ha nem muszáj, inkább irány az Enterprise.

Ajánlás

Kezdőknek ugye szinte kötelező, egyrészt a tierje miatt, másrészt mivel nagyon jól meglehet tanulni BnZ-ni, ami a magas szintű Mustangoknál elengedhetetlen lesz. Haladók inkább szórakozásnak veszik elő a gépet, mert jó funnolni (6 rakéta a He-111-nek, hogy élvezze az életet). Az angol tech treen található egy prémium változat (egy eventen meg lehetett szerezni, nem kellet érte sokat szenvedni), amely III-as rangú, így az angol II-IV-ig megvan a húzógép is. Abszolút megéri minden változata(amcsi, brit). Ha ráérzünk az ízére, akkor nagyon meg fogjuk szeretni.

 


! FELHÍVÁS !

Kedves játékosok!

Kérem, hogy az Elemzéseket saját tapasztalattal itt a komment részbe bátran egészítsétek ki és kérlek titeket kerüljétek a "mindenszarawarthunderben" és a "vesszenagaijin" jellegű hozzászólásokat. Próbáljuk meg egymást segíteni a pozitív vagy negatív kritikákkal a játék technikáit illetően.

Egyben kérek minden kedves tapasztalt játékost, hogy amennyiben affinitást érez ilyen jellegű tapasztalat megosztásban, akkor küldjetek be bátran játékbeli repülőgép és harckocsi-harcjármű (normál és prémium is) Elemzéseket a kapcsolat [kukac] warthunder.hu email címre.

A lényeg, hogy a felépítése az Elemzésnek kövesse a fentebb láthatóakat, hogy legyen összehasonlítási alap. A szerzőket persze fel fogom tüntetni (vagy kérésre nem) nicknévvel vagy facebook linkel.

! FELHÍVÁS !


A fenti elemzést köszönjük szépen Stewie Griffin nevű játékos társunknak! Csak így tovább!


Eddigi elemzések:

 

 

Forrás: Stewie Griffin PGFritz