[Elemzés] F8F-1B Bearcat

Kedves játékosok!

Az F8F-1B Bearcat egy IV-es rangú amerikai tengerészeti vadászrepülőgép amelynek harci minősítése BR 6.3 minden csata módban. Az egyik legnépszerűbb légcsavaros vadász a amerikai fejlesztési ágon a War Thunderben. A Század csaták második élharcosa (a Spifire Mk24 után). Számos előnyős tulajdonsággal és kevés negatívummal rendelkezik.

Áttekintés

Az első ötlet a Grumman F8F Bearcat létrehozására a Midway-i csata után született. Sok pilóta, aki részt vett a csatában, megjegyezte, hogy a haditengerészeti légi hadviselés egyik legfontosabb része a repülőgép emelkedési sebessége. Ez persze azt jelentette, hogy szükség van a teljesítmény növelésére. 1943-ban kezdődött az új repülőgépek tervezési munkája. A vázlat egy elfogó-vadász volt, amely még a kis kísérethordozóktól is képes volt harcba indulni. Míg a motor - a Pratt & Whitney R-2800 radiális - ugyanaz a modell, mint a korábbi F6F Hellcaté, az új vadászgép könnyebb lett, ami szintén növelte a sebességet és az emelkedési sebességet. A koncesszió korlátozta az új repülőgépek hatósugarát. Az F8F egy buboréktetőt is kapott a jobb kilátás érdekében. Az első prototípus, az XF8F-1 először 1944 augusztus 21-én emelkedett a levegőbe. További vizsgálatok igazolták a repülőgép megbízhatóságát és robusztusságát így az F8F tervét jóváhagyták. Az első sorozatgyártású modellek 1945 februárjában jutottak ki a gyárból és a VF-19-es repülőgép hordozóra kerültek, amely 1945 májusában kezdte meg működését a Bearcat-al.

Az új vadász azonban túl későn érkezett a második világháborús küzdelemhez. A háború után a légcsavaros repülőgépek helyzete még bonyolultabbá vált a haditengerészeti sugárhajtású repülőgépek bevezetése miatt. Annak ellenére, hogy az F8F volt az egyik leggyorsabb légcsavaros repülőgép a maga idejében, egyértelmű volt, hogy a jetek kora elérkezett. Az F8F-t felváltotta az US Navy és az USMC szolgálatban az F9F Panther és az F2H Banshee. Néhány Bearcat 1951-ben részt vett francia indokínában a franciák elleni harcokban. Thaiföld szintén kapott a Bearcat szállítmányokat, amelyeket a thaiföldi légierő működtetett. Az F8F azonban új életet talált - gyorsaságának és gyorsulásának köszönhetően - és még mindig széles körben használják versenygépként. Az egyik leghíresebb versenyző Bearcat a Rare Bear - egy speciálisan módosított F8F, amely számos légcsavaros sebességi és emelkedési rekordot tart.

a Rare Bear egy speciálisan versenyre átalakított F8-F vadászrepülőgép

Fegyverzet

Az F8F-1B verzió négy darab gépágyúval rendelkezik. Mindegyik 20 mm-es (100 db lőszerrel) és párosával van a szárnyban elhelyezve. Tehát a fegyverzet nincs közel túlságosan a repülőgép tengelyéhez emiatt a célzás nagyobb (400m+) távolságra nagyon pontatlan tud lenni, a fegyverösszetartás ezért fontos és érdemes beállítani 200-300 méterre. A tűzgyorsaság elég nagy (e miatt hátránya, hogy túl is melegszik 3 másodperc tűzelés után és elakadhat- gun is jammed felirat). A csövenkénti 100 lőszer, több mint elegendő, marad még a leszállásra is. A gépágyúkon kívül még számos jól variálható fegyverzettel rendelkezik. Bombák és rakéták vannak a repertoárban. Én az 500 fontos bomba-4 db rakéta kombót szoktam használni RB-n.

Motor, mozgékonyság

Az F8F-1B a 2300 LE-s Pratt & Whitney R-2800 hajtóművel rendelkezik, amely rendkívűl nagy teljesítményt tud biztosítani a kis méretű gépünknek. Minden sebességen jól gyorsul, jól emelkedik és kellően nagy a végsebessége is. Forduló harcban is megállja a helyét.  A WEP-t érdemes okosan használni, mert túl tud melegedni, de elég lassan szerencsére. Minden harci esetben maximális tolóerővel tolóerővel kell menni, emelkedésnél már néha kell pihentetni, hogy ne a harcra melegedjen túl.

Előnyök és hátrányok:

előnyök

  • jó manőverező képesség közepestől nagy sebességig
  • kiváló süllyedési sebesség
  • erős fegyverzet (4 db gépágyú, bombák, rakéták) és elegendő lőszermennyiség
  • jó gyorsulás
  • jó emelkedőképesség 5 km-ig
  • nagy tűzgyorsaságú gépágyúk
  • pilóta nagy G tűrése a kifejleszthető G-ruhával
  • alacsony javítási költség
  • széleskörűen alkalmazható (elfogó, csapásmérő)
  • RB-ben az egyik legjobb légcsavaros, RB Század csaták másik királya (Spit Mk24 mellett)

hátrányok

  • a hajtómű könnyen túlmelegszik
  • a gépágyú 3 másodperc folyamatos tüzelés után túl melegszik és elakadhat
  • leszálláskor gyorsan süllyed ha kint vannak a fékszárnyak és a kerék (vigyázni kell vele)
  • 300 km/h alatt nehezen manőverezhető

Alkalmazás

1. számú módszer: (itt Nihon-jin játékostársunk tollával ékeskednék)

Amit én tanácsolok, ahogy használni illik az F8F-et az az, hogy felszállsz, kihasználod a 23 m/s-os emelkedésed és mész ölni enemy vadászokat. A gép mindent megad ahhoz, hogy ezt megtehesd: jól gyorsul, gyors, jól manőverezhető, jól fordul és brutális fegyverzete van, jól emelkedik. Úgyhogy ezzel menni kell szaggatni a repülőket és nem füvet nyírni.

Aki ezzel a géppel megy, az kérem, hogy ne magára gondoljon csak, hanem segítse a csapatot és lőjje a vadászokat, mert Amerika eleve hátrányban van. A csapat fele bombázó, másik fele vadász. Az enemynél (német, olasz, japán) 99%-ban vadászok vannak. Tehát hatalmas a hátrány így is, plusz ott van az is, hogy sok amerikai gépnek olyan körülmények között kell harcolnia, ahová pont nem készültek, és akkor most még az kéne, hogy az a kevés vadász közül még annak a fele elmegy füvet nyírni

2. számú módszer: a fűnyírás - Fejlődés, SL gyűjtés

Az RB-n való másik alkalmazást is leírnám azért. Ez bevált és ezzel lehet jól keresni és magas pontszámot elérni egy csata során. Tehát az 500 fontos bomba és 4 db rakéta kombót érdemes használni RB-ben ebben az esetben. A taktika a következő: felszállás után a legközelebbi (vagy az ellenféltől legtávolabbi) célpontok felé fordulsz és kis magasságban - a fákat súrolva - haladsz a célok felé (fűnyírás). Többször nyomod a WEP-t is, hogy minél gyorsabban oda érj, de amint kezd melegedni akkor pihentesd. Amint odaérsz kiválasztod a Kis fedezékeket, erődöket (light pillbox) célnak és bombával, majd a rakétákkal megsemmisítesz hármat (ennyit lehet ezzel a mennyiséggel). Így már eléred kb. 1900 xp-t kapásból, ha még mellette ki gépágyúzol pár darab AAA-t vagy tüzérséget akkor 3000 is meglehet. Utána lehet választani: vagy vissza mész utántölteni a reptérre vagy segítesz a többi vadász ellen, mivel mégiscsak egy kiváló vadászgépben ülsz. Inkább az utóbbit válaszd. Ezzel a taktikával - a csata végkimenetelétől függetlenül - elég sok SL-t és RP-t tudok összeszedni, mert már az elején bebiztosítottad magadnak a TOP 3 helyezés valamelyikét.

Fejlődés szempontjából ez a könnyebb megoldás, de kicsit önzőség, mert a csapatot tényleg csak egy kicsit segíti. Mégpedig csak azért, mert a földi bot csapatok könyebben el tudják foglalni a célpontokat. (repülőtér, bázis, stb.)

Természetesen ezen kívül lehet simán - és eredményesen - használni vadászrepülőgépként. Főleg mivel feldobja a gyorsabb (de kevésbé jól manőverező) kezdeti jetekhez ahol előnyben van.

Összeségében szerintem egy kiváló gép, jó és hatékony fegyverzettel - amit sokrétűen lehet összeállítani -, kiváló emelkedő-sülyedő képességgel és jó gyorsulással. A légi csaták egyik kiemelkedő mokány kis harcosa.

 





FELHÍVÁS

Kedves játékosok!

Továbbra is kérünk minden kedves tapasztalt játékost, hogy amennyiben affinitást érez tapasztalat megosztásban, akkor küldjetek be bátran játékbeli repülőgép és harckocsi-harcjármű (normál és prémium is) Elemzéseket a kapcsolat@warthunder.hu email címre.

A lényeg, hogy a felépítése az Elemzésnek kövesse a fentebb láthatóakat (illetve harckocsi elemzéseknél a harckocsiknál látottakat), hogy legyen összehasonlítási alap. A szerzőket persze fel fogom tüntetni (vagy kérésre nem) nicknévvel vagy facebook linkel.

FELHÍVÁS


Eddigi elemzések:

 

 

Forrás: [@source] PGFritz