[Elemzés] ISU-152

Kedves játékosok!

War Thunder egy játék, mely több játékot rejt magába.

Kaptam egy felkérést PGFritz-től, hogy írjak elemzést (növeljük az aktivitást az oldalon és ne ő küzdjön egyedül, csatlakozzon a tapasztalat megosztásban minél több ember). Mielőtt belekezdenék az elemzésbe magáról a játékról írok pár sort.

Az elemzés csak arra a játékmódra érvényes, amivel az elemző játszik. Én a repülőknél AB-t, a harckocsiknál az SB-t és kényszerűségből az RB-t kedvelem (mivel mindent fejlesztek és SB csatában ezt már nem tehetem). Szerintem ez a játék legalább hat az egyben. Repülő és harckocsi AB, RB és SB. Hiszen aki jó pilóta AB-ben lehet, hogy felszállni sem tud SB csatában. Míg a harckocsi AB mint a WOT, addig SB-ban már ismerni kell a szembenálló harckocsik kontúrját, sőt, ha prémium zsákmányolt harckocsi van a csapatban akkor a festését is. Az alapvető ballisztikai ismeretek is kellenek már, hiszen van röppálya emelkedés. Tudnom kell, hogy nagyobb távolságra érdemes használni az űrméret alatti gránátot, mert kisebb a röppálya emelkedése. Használnom kell a parancsnoki távcsövet, mert e nélkül öngyilkosság a játék. És még rengeteg egyéb dolog, ami miatt egy harckocsi vagy repülő teljesen máshogy viselkedik játékmódonként.

A modulok kifejlesztése és a személyzet kiképzési szintje is nagy különbséget jelent főleg AB módban. Egy teljesen kifejlesztett Spitfire LF.Mk.IX AB módban 46,6 m\sec emelkedik. Ugyanezen gép alapból 13 m\sec emelkedik! RB módban az alapemelkedés 17 m\sec, kifejlesztve 26,8 m\sec változik!

Pár gondolat még magáról a harcjárművekről. A harckocsikat nem a harckocsik elleni harcra hozták létre. Nem ez a fő feladatuk, hanem alapvetően a gyalogság támogatása az áttörés, majd a siker kifejlesztése. Néhány harcjárművet speciális célból hoztak létre, felderítés, légi szállíthatóság. Lehetnek földrajzi, infrastrukturális korlátok a tervezésnél (hidak kapacitása, mocsaras területek vagy hegyvidék). A tervezők eldöntik, hogy a lehetőségeik mellett a hármas egység a Tűzerő, a Mozgékonyság és a Védelem közül mit helyeznek előtérbe. A játékban lévő harcjárművek közül a páncélvadászokat elsődleges feladata harckocsik elleni harcra.

A vadállat ölő


ISZU 152 elemzés BR 5.7 RB és 6.0 AB

Áttekintés

    Az ISZU 152-es az SZU152 méltó utódja, egy szovjet nehéz rohamlöveg. Az ISZ harckocsi alvázán alakították ki. Az alváz alacsonyabb, de a felépítmény magasabb és szögletesebb kialakítású. A homlok páncél vastagsága 90 mm. A löveg változatlan 152,4 mm-es ML-20 tarack. az ISzU-152 rendkívül hasznos típusnak bizonyult, mivel több feladatkörben is megállta a helyét. Alkalmazhatták önjáró lövegként, páncélvadászként közepes távolságon és városi harcnál közvetlen tűztámogatóként. Az alacsony percenkénti 2 lövéses tűzgyorsaságból eredő hátrányt több eszköz egyidejű harcbavetésével enyhítették.

 
 

BL-8 löveggel, a válasz, ha sok lett volna a királytigris és a vadásztigris

Felépítmény

    Dobozszerű kialakítás, a homlokpáncél 90 mm vastag 28°-ban döntve, nehéz két részes lövegpajzzsal a fedéseknél 190 mm vastag. Az oldalpáncél a testnél 90 mm vastag, de nem döntött. A felépítmény oldal falai 75 mm vastagok, de csak minimálisan döntve. Szemből nem nagyon pattog kicsi a páncél dőlés szöge, minden átviszi.

Fegyverzet

Fő fegyver: ML-20 tarack, magas röppálya, közepes lövedék sebesség. Nagy távolságra csak az használja, aki igen pontosan tud távolságot becsülni. Repeszgránát (HE), a nagy kedvenc, robbanó anyag 5,9 kg. Cél a föld a has páncél alatt, vagy a lövegpajzs, vagy a parancsnoki kupola. Általában beüti a vékonyabb tető páncélokat. Egyik páncélgránátot sem használom. APHEBC átütés 10 méter és 90°-nál 150mm és 42° becsapódási szögtől biztos az átütés. APHE átütés 10 méter és 90°-nál 167mm és 43° becsapódási szögtől biztos az átütés. Kumulatív gránát (HEAT), a másik kedvenc, robbanó anyag 6,53 kg. TNT-nek megfelelő! Átütés 10 méter és 90°-nál 250mm és 28° becsapódási szögtől biztos az átütés ás elértük az egyik nagy szívfájdalmamat. Ennek a gránátnak mindent egy lövésre vinni kellene, de nem, sokszor csak sérülést okoz, én pedig várhatok 23 másodpercet egy újabb gránátra. Itt kezdek imádkozni és menekülni, hát sokszor nem jön össze.

Másodlagos fegyverzet: 12,7 mm-es DShK nehézgéppuska. A szokásos, de csak kb. 110°-ban mozgatható jobbra.

A löveg hatása egy STUG-on.

Mozgékonyság

    Sikeresen lemodellezte Gaijin a sebességváltót és a kormányművet. Előre és hátra jól gyorsul, jó a végsebesség, csak hát nincsen torony és néha fordulni kellene. Ez nem nagyon megy, alacsony fordulatszámon csak vánszorog. Néha számolom, csak a másodperceket mikor próbálom a célt lekövetni.

Fejlesztés

Ebben nem nagyon tudok tanácsot adni én mindig ugyanazt a sablont használom minden járműnél és mindent kifejlesztek. Először a javító készlet, tűzoltó berendezés, majd a tűzerő, védelem és utoljára a mozgékonysághoz tartozó modulokat fejlesztem.

A kezelőszemélyzetnél az első a töltés gyorsítás. Ász személyzettel akár 21,3 másodperc is lehet.

 

Előnyök/Hátrányok:

Előnyök:

- Jó ágyú

- OP lőszerek, ha Gaijin is akarja

- Jól gyorsul előre és hátra is

Hátrányok:

- Sokáig tölt

- nehézkesen fordul

- Könnyen kilövik és könnyen sérül, főleg az ágyú.

- A lövegsüllyedés csak 3°, dombtetőről lefele ne akarj lőni.

- Hihetetlenül drága a fejlesztése. A motor és a sebességváltó is 27000 tapasztalati pont. Azt hiszem még sokáig fog elkeseríteni.

Alkalmazás

Maradj lehetőleg hátul, foglalj lesállást, de körültekintően, egy elhibázott lövés után azonnal tudj fedezékbe tolatni a töltési idő végéig. A lesállásod ne egy dombtetőn legyen, hiszen nincsen lövegsüllyedésed. A legjobb, ha van egy szakasz társad, aki tud fedezni a hosszú várakozási idő alatt. Lehetőség szerint az oldalát lődd az ellennek, akkor nagyobb a siker élmény esélye.



A fenti elemzést köszönjük szépen cnrhs3 játékos társunknak! Csak így tovább! :)



FELHÍVÁS

Kedves játékosok!

Továbbra is kérünk minden kedves tapasztalt játékost, hogy amennyiben affinitást érez tapasztalat megosztásban, akkor küldjetek be bátran játékbeli repülőgép és harckocsi-harcjármű (normál és prémium is) Elemzéseket a pgfritzhungary@gmail.com email címre.

A lényeg, hogy a felépítése az Elemzésnek kövesse a lentebb láthatóakat, hogy legyen összehasonlítási alap. A szerzőket persze fel fogom tüntetni (vagy kérésre nem) nicknévvel vagy facebook linkel.

FELHÍVÁS




Eddigi elemzések:

 
Kapcsolat-elérhetőség: pgfritzhungary@gmail.com
Forrás: cnrhs3 PGFritz