Egyedi álcafestés

Röviden arról, hogy hogyan készítsünk egyedi álcafestést / használjuk a mások által feltöltött csomagokat. Először is nézzük az alkotási részét:

1) Elindítjuk a játékot.

2) Kiválasztjuk a járművet, amire festést szeretnénk készíteni, a felugró menüből pedig a "Customization" opciót választjuk.

Az senkit ne zavarjon, hogy ez egy tank, illetve hogy prémium. A repülőgépekkel és az alap járművekkel is ugyan így működik. Egyszerűen ez az egyetlen gépem, amihez festést csináltam 
 


 

3) A "Customization" menüben, bal oldalt a képen látható kis ablakon kattintsatok a "varázspálca" gombra.
 


4) A következő felirat fog megjeleni, ami leírja hogy az alábbi névvel elkészített egy mappát (template_germ_kv_1_kwk_40) a játék UserSkins mappájában, amiben a sablon fájlok vannak.
 


5) Keressük meg ezt a mappát ott, ahová a War Thunder-t telepítettük. Nekem például: E:Program Files (x86)/WarThunder/UserSkins/template_germ_kv_1_kwk_40

6) Itt TGA és egy BLK kiterjesztésű fájl fogad. A BLK-val ne foglalkozzunk. A TGA a lényeg, az képi fájl. A megnyitásához Photoshopot ajánlok az biztosan kezeli, illetve a GIMP-nek is kezelni kell elvileg, de mivel nem használom magát a programot, ezzel kapcsolatban nem tudok biztosat mondani.

A sablonok és a csomagok tartalma változó. A repülőgépeknél például van az alap festés, illetve a sérült gép kinézete is. A tankoknál lehet két különböző álcafestés is a sablonban. Ezeket elnevezésükből és persze a fájl megnyitásával tudjuk azonosítani.

Például:
bf_109f_4_trop_a - ez a sima Bf 109 F-4/trop álcafestése.
bf_109f_4_trop_a_dmg -ez viszont az a festés amin akkor jelenik meg ha a gép sérült. A "dmg" a fájlnév végén elég árulkodó.

Miután megnyitottuk őket, úgy szerkesztjük, ahogy kedvünk tartja. 

KV-1B (saját) bf_109f_4_trop_a (sablon) bf_109f_4_trop_a_dmg (sablon)

 

Fontos, hogy a játék csak a TGA kiterjesztésű fájlokat tudja használni. Így ha ki szeretnénk próbálni, hogy néz ki a festésünk az adott állapotában mindenképp TGA-ként mentsük el és írjuk felül a sablon fájlt. Persze lehet PSD-ként is menteni (photoshop saját kiterjesztése) ha később még szerkeszteni szeretnénk, de azt nem fogja felismerni.

Végül a kész festéseket, ahogy előbb is írtam a saját mappájába mentsük és írjuk felül az eredeti TGA fájlokat. Ez a legegyszerűbb megoldás.

A kész festést a jármű "Customization" menüjében, (ugyan ott ahol a sablon mappát létrehoztuk) tudjuk kiválasztani a User skin-nél. Ha nem jelenne meg, a magába forduló nyíllal frissítsünk.
 


Az általam készített "Green Bay Packers" álcafestés a prémium KV-1B-hez. - Rat


Most pedig nézzük, hogyan lehet letöltött festést használni. Sokkal egyszerűbb, mint készíteni egyet ez nyílván való. A live.warthunder.com-ról letöltött álcafestést kicsomagoljuk és az így kapott TGA és BLK fájlokat tartalmazó mappát a War Thunder UserSkins mappájába bemásoljuk. Ezt követően az adott jármű "Customization" menüjében meg fog jelenni. Ha nem jelenne meg, a magába forduló nyíllal frissítsünk.

Ha nincs UserSkins mappátok akkor...
 A "Customization" menüben, bal oldalt a képen látható kis ablakon kattintsatok a "varázspálca" gombra.


 

Továbbá van egy másik megoldás is a festés használatára. Ha az adott járműnél megcsináljátok a sablon mappát a "varázspálca" gombbal, akkor a letöltött TGA és BLK fájlt ebbe a mappába (pl.: E:Program Files (x86)/WarThunder/UserSkins/template_germ_kv_1_kwk_40) is bemásolhatjátok, felülírva az eredetiket.

 


 

Hasznos
-
Nem hasznos
Tőle Tony Spark