[Fejlesztés] KPz-70 / MBT-70 - két sereg harcosa

Kedves játékosok!
 

Folytatódik az 1.71 felvezetése az KPz-70 / MBT-70 közepes harckocsival, amire már nagyon vártak a játékosok!



Az MBT-70 és a KPz-70 a vasfüggöny másik oldaláról való új fegyver (T-62 projekt) elleni küzdelem szükségességének köszönhetően a Nyugat-Németországból és az Egyesült Államokból érkező mérnökök közös erőfeszítéséből fakadtak és egy high-tech MBT (main battle tank) tervet hoztak létre erőforrásaik és tapasztalataik ötvözésével. Az 1.71-es frissítéssel az MBT-70 és a KPz-70 esélyt kap a terv hatékonyságának bizonyítására a játék többi MBT-jével szemben, ideértve azt is, amelyiknek köszönheti kifejlesztését!

Áttekintés

Az 1960-as évek elején Nyugat-Németország és az Egyesült Államok megkezdte egy közös projekt kidolgozását egy szabványosított új MBT-design létrehozására, amely megfelelne mindkét nemzet által meghatározott követelményeknek. Ennek oka az volt, hogy a hatalmas szovjet 115 mm-es sima csövű ágyú került bevezetésre a T-62-re. Az új ágyú komoly problémát jelentett a két nemzet elsődleges harci járművei számára - a Leopard 1 és az M60. Így 1964-ben kezdődött az USA-ban és a Nyugat-Németországban működő KPz-70 / MBT-70 nevű közös projekt, amely a kezdetektől fogva a tervezési csapat tagjai között fennálló nézeteltérésektől szenvedett, a különböző mérnöki gyakorlatok miatt. A viták rendezésének idején a projekt már számos késést szenvedett el, amelyek más dolgok mellett a drasztikusan megnövelték a projekt költségvetését.

Mindazonáltal mindkét oldalról a mérnökök együttes erőfeszítésének eredményét először a 60-as évek közepén tesztelték, miután az első prototípusokat legyártották. A KPz-70 innovatív tervezést kapott, olyan fejlesztésekkel ami korábban nem voltak, például hidropneumatikus felfüggesztéssel, automata töltőrendszerrel és lézeres távolságmérővel szerelték fel.

Azonban míg az MBT / KPz-70 korán a legkorszerűbb csúcstechnológiájú felszerelésekkel volt felszerelve, a járműnek saját egyedi problémái is voltak. A tervezők gyakran úgy érezték, hogy olyan kihívásokkal szembesültek, amelyeket sem a németek, sem az amerikaiak nem tudtak hatékonyan kezelni, így a jármű gyorsan átlépte a súlyhatárokat és a költségvetési megszorításokat. A fejlesztési költségek és a tervezési nézeteltérések miatt végül a németek 1969-ben kivonultak a projektből, hogy folytathassák munkájukat egy saját tervben. Az amerikaiak néhány évvel később 1971-ben szintén feladták a projektet, így összesen 14 prototípus épült meg a járműből.


A War Thunder 1.71-es frissítésben bemutatja a projekt mindkét verzióját az amerikai (MBT-70) és a német (KPz-70) földi erők megfelelő kutatási ágaiban, mint VI. rangú jármű. Míg a harckocsi mindkét változata nagyon hasonlít egymáshoz, néhány apró különbséggel rendelkeznek, amelyek megkülönböztetik őket egymástól. A legfontosabb elemek, mint például a páncélzat felépítése, az ágyúk és a modulok mindkét változatban ugyanazok maradnak, az egyetlen lényeges különbség a harcjárművek által használt erőműben rejlik. Az MBT-70 egy 1470 lóerős léghűtéses Continental V-12 dízelmotort, míg a német KPz-70 1500 lóerős Daimler Benz erőművet használ. Mindkét változat az általuk használt motoroktól függetlenül 64 km / h sebességet ér el az utakon, így az MBT / KPz-70 gyorsabb lett a Leopard 1 és az M60 páncélosoknál.

A harckocsi fejlesztésének előírásai szerint a páncélzatnak 800 méteres távolságban védelmet kell nyújtania az APDS lőszerektől. Ezért a mérnökök kétrétegű páncélt helyeztek el a torony felső-  valamint elülső részén. Egy viszonylag vékony külső réteggel és vastagabb belső páncélzattal. Ez a tervezés biztosította védelmet az APDS lőszerekkel szemben: volfrámmagok, amelyek miután áthaladtak a felső rétegen a belső erősebb páncélzatnál a keletkező belső feszültségek miatt "megsemmisülnek". Ugyanakkor a rétegek közötti kis tér miatt ez a páncélzat nem volt hatékonyabb a HEAT lövedékekkel szemben. (nem lehet minden ellen védekezni - illetve mindennek van ellenszere - a szerk.)

Amikor az ellenség megsemmisítésére kerül sor, a játékosok választhatnak a különböző lőszer típusok közül a 152 mm-es ágyú számára. Az ágyú bármit használhat az űrméret alatti lőszerektől kezdve a csőből indítható páncéltörő rakétával bezárólag és így tökéletes fegyvervariációt kínál a csatatér gyorsan változó helyzeteiben. Így a játékosok másodpercek alatt válthatnak a közelharcról a nagy távolságú megsemmisítésekre. Ha a helyzet megköveteli, akkor az automatikus töltő mechanizmus nagyon jó tűzgyorsaságot biztosít. Az alacsonyan repülő repülőgépek és a könnyen páncélozott harcjárművek megsemmisítéshez az MBT / KPz-70  egy távirányítású 20 mm-es gépágyúval is fel van szerelve. (nem rossz - a szerk.)

Bár a harckocsinak meglehetősen hatékony páncélvédelme van szemből a  kinetikus lőszerekkel szemben, a jármű oldalai és a hátulja viszonylag vékonyan páncélozott és csak a kisebb kaliberű fegyverekkel szemben nyújt hatékony védelmet. Az MBT / KPz-70 jövőbeli parancsnokainak szintén szem előtt kell tartaniuk, hogy mind a három legénységi tagjuk a toronyban került elhelyezésre, ami azt jelenti, hogy egy jól elhelyezett lövés vagy egy rakéta az egész legénységet kiütheti. (előfrodul másnál is - a szerk.) Ennek elkerülése érdekében ügyelni kell arra, hogy a harckocsi kiváló mozgékonyságát folyamatosan használja, lehetőség szerint minden egyes lövés után mozogni kell vagy használd a hidropneumatikus felfüggesztést és csökkentsd a jármű sziluettjét. Ha kénytelen vagy visszavonulni ne felejtsd el használni a füstöt és a harckocsi kitűnő hátrameneti sebességét  hogy biztonságosan visszavonulhass a harci zónából.

Találkozunk a csatatéren!


Az 1.71 frissítés megjelent cikkei:

 

Forrás: War Thunder Hivatalos Oldal PGFritz