[Fejlesztés] T-64A - Az új korszak úttörője

Kedves játékosok!

Az 1960-as évek elején a T-64 volt az első olyan harckocsi a világon, amely összetett páncélvédelmet biztosított és sok szempontból forradalmi formatervezés volt, amely nemcsak a szovjet tankok következő generációjának fejlődését indította el, hanem egy új korszakot. A T-64 készen áll a War Thunder 1.71-es frissítésében való küzdelemre, hogy újra örökre megváltoztassa a csatatér arculatát.



Áttekintés

A hidegháború korai napjaiban úgy tűnt, hogy a Szovjetuniónak mind a technológiai, mind a számszerű előnye volt a nyugati szövetségesekkel szemben, a földi erõik, konkrétan a harckocsik terén. Az olyan járművek, mint a T-54/55 és az IS-3, sok szempontból jobbnak bizonyultak, mint a Nyugat legjobban teljesítő járműi. Ez mindaddig maradt így, amíg a brit Royal Ordnance L7 105mm ágyú és annak változatai bevezetésre kerültek. Az új ágyú nagy pontossággal és átütőképeséggel rendelkezett, még nagy távolságon is.

Az új fegyver arra inspirálta a szovjet harkocsi tervezőket, hogy váltsanak át a második világháborúban tapasztalt kipróbált módszerekről és tapasztalatokról az új és fejlettebb technikákra és technológiákra. Az első próbálkozás a csúcsmodell megteremtésére a T-62 alakjában jött létre, amely egy forradalmian új, 115 mm-es, sima páncélos ágyút kapott, amelyek páratlan ballisztikai tulajdonságokkal rendelkezett. Azonban az új ágyú kivételével a harkocsi nem kapott semmiféle változást az alaptervezésében, hogy a korábbi projektektől kiemelkedjen. A szovjet tank-fejlesztéshez szükséges áttörés az 1960-as évek elején a T-64-vel valósult meg, amelyet Alexander Morozov tervezett, ugyanaz az ember, aki a T-34-85, a T-44 és a T- 54 tipusokat.

A T-64 magában hordozta az újítások egész sorát, például a lamináris páncélzatot, az automata töltő mechanizmust és így tovább. Azonban a jármű kiemelkedő jellemzője feltétlenül a lamináris páncélzat használata, így ez az első olyan jármű a világon, amely egy ilyen fejlett védelmi rendszert használ. Ennek köszönhetően a T-64-nek rendkívül hatékony frontpáncélja volt, még a korabeli nehéz tankok páncéljának elhagyása mellett is, miközben maga az alváz is kisebb és könnyebb volt. Az automata töltő mechanizmus felszabadított egy személyzeti helyet, ezzel csökkentve a legénység számát három emberre. Az új rendszer lehetővé tette a magas tűzgyorsaságot, miközben lehetővé tette a küzdőtér méretének csökkentését, ezáltal csökkentve a harckocsi súlyát és méretét. Azonban minden új berendezéssel, amelyet először használnak, nem meglepő, hogy a tank sokkal drágább lett a régebbi szovjet járművekhez képest.

Mindazonáltal a T-64 sorozatgyártása a 60-as évek elején kezdődött és nagyjából két évtizede folytatták a gyártását. A tény, hogy bár a világ számos konfliktusában nem vett részt, a jármű a tankfejlesztés történetében komoly mérföldkő maradt, sokkal jelentősebb. Ez nemcsak új sztenderdet és alapot teremt a jövő szovjet és orosz járművek generációinak, hanem maga a történelem fordulópontja is, így a T-64 valóban legendás harckocsi.

Nem exportálták, csak a Szovjetunióban volt hadrendben, elsősorban az elsővonalbeli harckocsi hadosztályoknál állt rendszerben. A Szovjetunió 1991-es felbomlása után Oroszország és Ukrajna hadseregeinél maradt rendszerben, akkor Oroszország mintegy 4000 db, Ukrajna körülbelül 2000 db T–64-el rendelkezett. További ezres nagyságrendű mennyiségben található szolgálatból kivont, modernizálásra, átépítésre vagy szétbontásra váró T–64-es harckcsoi a Harkivi Harckocsijavító Üzemben.


A War Thunder-ben a T-64-es A-módosításáé lesz a megtiszteltetés, hogy a játékba bevezetett első VI. rangú földi járművek közé tartozzon. A T-64 szabvánnyal ellentétben a T-64A számos olyan javítással rendelkezik, amelyek tovább növelik harci teljesítményét. Leginkább a 125 mm-es D-81T ágyú, amely a 115 mm-es sima csövű ágyú fejlesztett változata lett az előző modellből. Ezenkívül a T-64 lamináris páncélzata jelentős,  amely egy javított összetett megoldás, acél és üvegszál keverékéből áll a  test elülső részében és keményített acélból a toronyban. Ez a fejlesztés növelte a T-64A túlélési képességét, ami a torony felső részén több mint 450 mm vastagságú páncélzatot hozott létre. A T-64A összes felszerelésének és páncéljának ellenére a harckocsi tömege továbbra is meglehetősen alacsony volt, mindössze 38 tonna. A kompakt 700 lóerős motorjának köszönhetően a T-64A kiváló mobilitással rendelkezik, képes elérni a 60 km / h sebességet az utakon, és az átlagos sebesség 40 km / h terepen.

Az oldalt kihajtható lemezek nem reaktív páncélzat részét képezik (ez a változat nem kapta meg), hanem sima páncéllemezek a HEAT lövedékek hatékonyságának csökkentéséhez.

A War Thunder véletlenszerű csatáiban a T-64A továbbviszi a közepes tank jellemzőket, amit a játékosok már megszoktak a meglévő legmagasabb rangú szovjet tankoknál, mint a T-54 és a T-62. Köszönhetően a tűzerő és a védelem újításainak, új élményeket is kínál a játékosok számára. Például, míg a T-64A örökölte a nagy mozgékonyságot és alacsony sziluettet az előző generációs tankoktól, lehetővé téve a gyors támadásokat és sokkal jobb páncélvédelem miatt lehetővé teszi a hatékonyabb közelharcok megvívását is.  Ezzel és a 125 mm-es ágyú nagy tűzgyorsaságával együtt a T-64A-t igazi meghatározó erővé fog válni a csatatéren. Mindazonáltal a T-64A parancsnokainak mindig szem előtt kell tartaniuk, hogy az oldaluk védelmére is figyeljenek, mert oldalbakerülés esetén a kiváló frontpáncélvédelem már nem lesz elég a túléléshez.

Most, hogy ez a vadállat csatlakozik a szovjet földi erők VI. rangsorához, úgy érzed, készen állsz arra, hogy az elit részévé válj? Ismerd meg a War Thunder közelgő nagyszabású 1.71-es frissítését!
 
Találkozunk a csatatéren!
 

 

Forrás: War Thunder Hivatalos Oldal PGFritz