A Yak-9T a Yak-9 egy tankelhárítási feladatokra szánt változata. A projekt 1943 márciusában készült el. A főfegyverzet a 20mm-es ShVAK típusú gépágyú helyett egy 37mm-es NS-37 gépágyú lett, míg a 12,7mm-es géppuska változatlanul megmaradt. A repülő orra meg lett erősítve és a pilótafülke 0,4m-el hátrébb került az eredeti változathoz képest. Az üzemanyag kapacitás is megnőtt. A gép össztömege a változtatások miatt megnőtt, viszont a repülési teljesítménye nem változott számottevően. Észrevehetően, csak az emelkedés romlott. Az Oroszok a háború végéig nagyjából 2750 darab Yak-9T-t gyártottak.
Rene Challe a Fehér 60-as számú Yak-9T pilótája volt. A gépen látható embléma a Francia GC HI/7 Vadász Csoport emblémája, ahol Challe a háború elején szolgált. 1940-ben nem sokkal az első légi győzelme után a lelőtte egy német repülő. Spanyolországon keresztül elmenekült, később a Normandia-Nyeman vadászszázad parancsnokaként folytatta. A Keleti Fronton 8 légi győzelmet aratott. 1945.Január.17-én súlyosan megsérült egy légi ütközetben.
Játékbeli leírás
René Challe Yak-9T-je egy 3as szintű 4.3-as besorolású prémiumos repülő, ami 1700 arany sasba kerül. A fegyverzete egy darab NS-37-es gépágyúból 30 lőszerrel és egy darab 12,7mm-es UBS nehézgéppuskából 200 lőszerrel áll.
A repülőgép repülési karakterisztikái:
Használat
A harcokba legtöbb esetben elegendő 20 perc üzemanyaggal elindulni, de a 30 perc se rossz választás. Vadászati feladatokra mindkettő fegyverbe érdemes ’Air targets’ lőszert rakni, míg földi célpontok lövésére a ’Ground targets’ használata a legjobb. A gépágyú ereje érezhetően nagy. Az ellenséges vadászgépeket legtöbbször egy találattal képes hatástalanítani, de a nagyobb méretű ellenségeket is képes 1-2 jól célzott lövéssel elintézni. A lőszermennyiség ugyanakkor nem valami nagy, ráadásul az NS-37 tűzsebessége nem elhanyagolható egy ekkora kaliberű fegyverhez mérve. Érdemes egyszerre egy vagy esetleg két lövést leadni. A géppuska lőszermennyisége se mondható soknak, ugyanakkor kevésnek se. Sok esetben elég hasznos tud lenni, például megsebzett ellenségek befejezésére. A repülő motorját nem lehet 100%-on felül túlhajtani, viszont 100%-os teljesítmény esetén egy hosszabb csata alatt túl tud melegedni. Ennek elkerülése érdekében érdemes 95%-on használni, amikor nincs szükség a teljes teljesítményre. A repülő sebessége kisebb magasságokon átlagosnak nevezhető a saját szintjén, nagyobb magasságokon viszont már sok repülő gyorsabbnak mondható. Ez nem azt jelenti, hogy nem érdemes emelkedni vele, inkább azt, hogy kisebb magasságokon jobb a teljesítménye. Az emelkedés átlagosnak nevezhető kb. 4000 méter magasságig, viszont nagyobb magasságokon ez is romlik az átlaghoz képest. A manőverező képesség általában elég jónak nevezhető, de a kifejezetten jól forduló gépek ellen oda kell figyelni. Az energiatartás is kellően jó, ez általában minden Yakolev vadászrepülőre elmondható. A 680 km/h-s sebesség környékén nagyon oda kell figyelni, mert a repülő szárnya nem bír többet, ezért letörik. Összefoglalva a Yak-9T több repülési stílust is képes támogatni bizonyos határokig. Ezek mellett a páncéltörő lőszerrel az NS-37 hasznos tud lenni földi célpontok elhárítására.
Végszó
Erre a prémiumos repülőre majdnem biztosan azt merem mondani, hogy megéri az árát. Ha a cél a francia repülőgépek kifejlesztése, René Challe gépe sokat tud segíteni ebben. Ehhez az is hozzátesz, hegy eleve könnyen játszhatónak nevezhető.