Fejlesztés – La-200, a nagy sebességű papírsárkány

Az La-200 egy szovjet sugárhajtóműves elfogóvadász-prototípus, mely egy új radarrendszer kipróbálására lett fejlesztve. Habár csak egy volt a versengő tervek közül, az La-200 soha nem került gyártásra, ám most a War Thunder pilótái igazolhatják az 1.77-es frissítésben érkező La-200 érdemeit.

Történelmi áttekintés

1948-ban a szovjet felső vezetés kiadta egy kétszemélyes, minden időjárásban használható, kétsugárhajtóműves elfogóvadász követelményeit, mely képes egy új típusú radarrendszer, a „Torij” (tórium) szállítására. Mind a három szovjet tervezőiroda (Lavocskin, MiG, Szuhoj) fejlesztett saját prototípust tesztelésre. Lavocskin elképzelése, a La-200 hosszú géptörzzsel rendelkezett, hogy képes legyen befogadni a két gázturbinás sugárhajtóművet, a nyilazott szárnyakat és a két fő elhelyezésére szolgáló nagy pilótafülkét. Első repülésére 1949. szeptember 9-én került sor, s a három prototípus közül az egyetlen volt, mely átment a kezdeti próbákon.

Az 1950-es évek elején az La-200 készen állt a gyártásra az La-17 hivatalos elnevezés alatt, habár megrendeléseket visszavonták a La-200 teljesítményét felülmúló Jak-120 (későbbiekben Jak-25) megjelenése miatt. Csupán egyetlenegy prototípus készült a La-200-ból, melyet fejlesztése során több alkalommal is módosítottak a teljesítményének növelése, hibáinak korrigálása és egyéb radarrendszerek tesztelése érdekében.

image image

A War Thunderben az La-200 egy V. rangú szovjet sugárhajtóműves vadászrepülőgép lesz. Habár a prototípus fázisból sohasem lépett ki és ezáltal nem állt aktívan szolgálatban, a War Thunder pilótáinak megadatik a lehetőség a szokatlan kinézetű repülőgép kipróbálására.

Az La-200-asnak a sugárhajtóműves korszakban megszokottól eltérően nagyon hosszú géptörzse van, hogy abban elférjen a két Klimov VK-1 gázturbinás sugárhajtómű, melyből egyik a repülőgép elejében, másik pedig a repülőgép hátuljában található. Az La-200 dizájnjában érdekes szempont az elülső fúvócső elhelyezése, mely nem a géptörzs mögött, hanem az alatt található, míg a hátulsó hajtómű fúvócsöve közvetlenül a géptörzs mögött található, ahogy az már megszokott a sugárhajtóműves vadászoknál.

la_200_01_1280h720_caf62001b3eb4cf7ba2d8Háttérkép letöltése: 1280×1024 1920×1080 2560×1440

Szokatlan karakterisztikái ellenére az La-200 kettő darab sugárhajtóműve képessé teszi az 1000 km/h-t meghaladó sebességek elérésére, mindemellett jól felfegyverzett az orrészébe beszerelt három darab 37 milliméteres N-37 gépágyúnak köszönhetően, melyből kettő jobb oldalt, egy pedig bal oldalt foglal helyet. Az ilyen nehéz fegyverzettel akár egy rövid, de pontos sorozattal is a túlvilágra lehet küldeni az ellenséges repülőgépet, ám a gépágyúkhoz elég korlátozott számban áll rendelkezésre csak lőszer. Minden lőszer számít, ne lövöldözz ész nélkül!

Az La-200 érkezik a War Thunder 1.77-es frissítésében. Maradjatok velünk a további hírekért!