A War Thunder elkövetkezendő 1.77-es frissítésében a harckocsizóknak végre lehetőségük nyílik kipróbálni a 20. század egyik legerősebb harckocsiját, a Challenger 1-et. A szolgálatba 1983-ban álló brit Challenger 1 volt a 20. század második felének egyik legfejlettebb és legjobb védelemmel ellátott nyugati harckocsija. Ugyan szolgálati ideje rövid volt és csak kevés készült belőle, egy ideig a Challenger 1 alkotta a nyugati harckocsiezredek gerincét a legendás amerikai M1 Abrams-szel és a német Leopard 2-vel együtt.
Történelmi áttekintés
1977-ben az iráni kormány megrendelést adott le az akkoriban szolgálatban álló legjobb általános harckocsi (MBT), a Chieftain egy továbbfejlesztett változatára. Ugyan a Chieftain példátlan védelemmel és tűzerővel rendelkezett, elégtelen mozgékonyságán utódja volt hivatott javítani. Válaszul az MVEE mérnökei elkészítették a Chieftain Mk. 5(P)-t, melyből további három prototípust is gyártottak, s ezen három prototípus egyike szolgált a Challenger 1 alapjául. Sajnálatos módon az 1979-es iráni forradalom és a sah bukása után Irán visszamondta a továbbfejlesztett Chieftain-változatra leadott megrendelését, mindemellett egy párhuzamos brit harckocsiprojekt (az MBT90) is megszakításra került, így a brit hadsereg az új harckocsi potenciális vevőjeként találhatta magát.
A Challenger tervezése az Iránnak exportra szánt Shir-2 nevezetű megszakított projekten alapult, s megtartotta halálos 120 mm-es ágyúját és kiváló páncélzatát, ugyanakkor különböző anyagok több rétegéből álló Chobham kompozit páncélzattal is ellátták. Az ily módon hozzáadott anyagok tették a Challenger harckocsi erősen döntött torony- és frontpáncélját jellegzetessé. Az új, 1200 lóerős Rolls-Royce motor és a hidropneumatikus felfüggesztés alkalmazásával a Challenger mozgékonysága és terepjáró képessége nagyban javultak. Gyártása és szolgálatba állása is 1983-ban vette kezdetét, összesen 420 darab készült belőle 1990-ig. Első sorban az öbölháborúban szolgált a brit erőknél, ám a ’90-es évek közepén részt vett békefenntartó missziókban Bosznia-Hercegovinában, Jordánia pedig még a mai nap üzemben tart számos Challenger 1-et. Aktív szolgálatból való kivonására 2001-ben került sor, utódja a Challenger 2 lett.
A War Thunderben a Challenger 1 lesz a brit szárazföldi erők fejlesztési fájának új, legmagasabb rangú harckocsija. Chobham kompozit páncélzatával a War Thunder legmagasabb rangjának egyik legjobban védett harckocsija. Keményebb dió, mint elődje, a Chieftain Mk. 10.
Háttérkép letöltése: 1280×1024 1920×1080 2560×1440
Egy jól pozicionált Challenger 1 szemből való támadása halálos hiba, s garantáltan a 120 mm-es L11 ágyú rossz oldalán találod magad. Mindemellett a Chieftainnél jobb mozgékonysággal és kezelhetőséggel rendelkezik, végsebessége akár 56 km/h, haladása pedig jóval simább a fejlesztett felfüggesztésnek köszönhetően.
A War Thunder 1.77-es frissítésében érkező Challenger 1 a fejlesztett tűzerejével, védelmével és mozgékonyságával biztosan a rajongók kedvence és a szárazföldi csaták egyik leghalálosabb gépezete lesz.
Addig is jó vadászatot!