Fejlesztés – Kawasaki Ki-108: az utolsó sárkányölő

A Ki-102 alapjaira épülő Ki-108 egy kései háborús magassági elfogóvadász-prototípus. Mivel sok más japán repülőgéppel egyetemben a Ki-108 is a haza védelmére volt fenntartva, így harcokban soha nem vett részt, ám ez változni fog az 1.77-es frissítésben! Készüljetek fel újraírni a történelmet!

Történelmi áttekintés

A Ki-108 fejlesztése 1943 áprilisában vette kezdetét, mikor is a Kawasaki a japán hadsereg egy olyan, nehéz elfogóvadász iránti követelményének szeretett volna eleget tenni, mely eredetileg a Ki-45 szériával kezdődött. A Ki-108 terveit főleg a Ki-102 projektből származtatták és a Ki-96-tól is átvett néhány elemet, hatékonyan kombinálva egybe a két modellt. Még inkább kiemelt fontosságúvá vált egy magassági elfogóvadász iránti igény, miután az első B-29 Superfortress bombázók megjelentek Japán felett. 1944-ben két darab Ki-102 Otsu sárkányszerkezetéből elkészítették a kezdeti Ki-108 prototípusokat. A Ki-102-höz képest, melyet kis magassági csatarepülőnek szántak, a Ki-108 nagy magassági elfogóvadász volt. Hogy eleget tudjon tenni a neki szánt feladatnak, a Ki-108 pilótafülkéjének méretét jelentősen lecsökkentették és hermetikusan lezárták. Ennek köszönhetően a Ki-108 együlésessé vált, csökkent a tömege és a motorokra ható terhelés, ezáltal jobb teljesítmény elérését tette lehetővé nagy magasságokban.

A két kezdeti prototípus 1944 júliusában és augusztusában készült el. A Ki-108 egy fejlesztett változatát a Ki-102 Hei alapjaira tervezték; szárnyfesztávolsága nagyobb, törzse hosszabb volt a nagy magasságban való kezelhetőség javítása érdekében. A Ki-108 Kai-ból kettő darab készült és került tesztelésre 1945-ben, ám Japán egyre rosszabbodó háborús helyzete miatt a tesztek idő előtt véget értek, a repülőgép pedig soha nem hagyta el a prototípus státuszát. Összesen négy darab Ki-108 készült el 1944 és 1945 között.

A War Thunderben a Ki-108 a japán légierő fejlesztési fájának nehéz vadászrepülőkből álló ágát erősíti majd a III. rangban. A Ki-102 alapjaira épülő Ki-108 hasonló kezelhetőséggel fog rendelkezni, mint amivel a pilóták a japán kétmotoros vadászrepülőknél találkozhattak, ám a csavar a nagy magasságon nyújtott teljesítményben rejlik. A két, 14 hengeres Mitsubishi Ha-112-II Ru motor lenyűgöző, egyenként 1500 lóerős teljesítményt produkál, lehetővé téve a maximum 580 km/h-s sebesség elérését és az akár 13 000 méternél nagyobb magasságokban való üzemelést is.

ki_108_01_1280h720_60da777f161ddad16f8aaHáttérkép letöltése: 1280×1024 | 1920×1080 | 2560×1440

A főleg nehéz bombázókból álló célpontjainak sikeres megsemmisítésére a Ki-108-nak nagyon is megfelelő fegyverzet áll rendelkezésére. Az egy pár 20 milliméteres gépágyú kiegészítve egy 37 milliméteressel meg fogja izzasztani a bombázók pilótáit. Természetesen, ha egy bombázónak van oka félni a Ki-108-tól, akkor a vadászrepülőknek szintúgy. Mondani se kell, hogy a könyörtelen 37 milliméteres gépágyútól akár egyetlen, a géptörzset érő találat elegendő az ellenséges repülőgép darabokra szakítására.

A Ki-108 jelenleg a végső tesztek alatt áll, s hamarosan, az 1.77-es frissítéssel érkezik a War Thunderbe. Maradjatok velünk a további hírekért és információkért!