Frontvonal: a régi rendszer
Az alábbi képernyőmentésen látható régi formájában a frontvonal. A mechanizmus játékba való bevezetése óta ez a forma van.
A térképen a piros négyzetek jelölik a frontvonal aktuális helyzetét. A piros-kék vonal nem más, mint az összetűzések aktuális pozícióinak megjelenítése.
A frontvonal-mechanizmus jelenlegi formájában a játék nem tudja, hogy a térkép adott rácsa melyik félhez tartozik, csak a frontvonal-rácsokat követi nyomon. Ennek eredményeképpen a szárazföldi járművek ellenséges területen jelenhetnek meg, különösképpen olyan szituációkban, mikor is adott térképrácson belül nagyon előre- vagy hátratolódott a frontvonal. Ez kifejezetten lényeges azon rácsok esetében, melyeken a frontvonal áthalad.
Mindezek mellett jelenlegi formájában a frontvonal csak irányba tud elmozdulni helyzetének megfelelően (balra vagy jobbra és lefele vagy felfele). Ahogy az a csatolt képen is megfigyelhető, ez a helyzet horizontális szakadásokhoz vezethet, a frontvonal maga pedig csak a két lehetséges irány egyikében tolódik el, mely ellehetetleníti a bekerítő manőverek vagy más komplex paradigmák kivitelezését.
Frontvonal: az új rendszer
Az új rendszer egyértelműen meghatározza, hogy melyik szektor melyik hadviselő félhez tartozik, valamint alkalmazásra kerül a “nem használt” állapot is, mely a szicíliai pályán azon tengeri szektorokat jelenteni, melyek nincsenek extra színnel ellátva.
A képen a német erők szektorai kékkel vannak jelölve (ez esetben a németek oldalán harcolunk), a szövetségeseké pedig pirossal. A szín szerinti felosztás az átláthatóság és érthetőség miatt került alkalmazásra a képernyőmentésen, azonban a játékban nem kerül majd használatra.
Az új frontvonal-rendszer egyszerre több problémát is kiküszöböl. Az egyik ilyen probléma az egységek elhelyezése: ahogy az látható, annak ellenére, hogy a frontvonal meglehetősen komplex elhelyezkedésű, mindkét csapat egységei helyesen kerültek elhelyezésre a térképen, tehát mindegyik a saját oldalán.
A piros-kék vizualizációs vonal mostantól a frontvonal pontos helyzete mentén kerül megrajzolása, a frontvonal maga pedig egy válaszfal két olyan szektor között, amit különböző felek birtokolnak.
Mindezek mellett a frontvonal mostantól két dimenzió mentén (vertikálisan és horizontálisan) képes elmozdulni bármely küldetésben: a lentebbi képen látható, ahogy Németország támadja a szövetségesek D4 zónáját a C4-ből. Ha Németország győzedelmeskedik a szárazföldi csatában, azzal több szomszédos szövetséges szektort is elfoglalnak.
Amikor létrehozásra kerül egy szárazföldi csata, egy ilyen “vertikális” támadás esetén mindkét oldal egységei úgy kerülnek elhelyezésre, mintha a csata “horizontálisan” zajlana, de az elkövetkezendő frissítésekben még több zóna kerül majd hozzáadásra, hogy lehetővé váljon az egységek még pontosabb elhelyezése. Mivel ezeket a zónákat és a szárazföldi csaták pozicionálásának összes lehetőségét minden már meglévő küldetéshez hozzá kell adni majd, ezért ez egy időigényes folyamat lesz.
Az ezen játékmódot érintő jövőbeli frissítésekben tervezzük lehetővé tenni azt, hogy a bekerítő manővereknek valós hatása legyen a játékmenetre és hogy a küldetések ennek megfelelően reagáljanak, valamint tervezünk ezen állapotnak (pl. körbevett erők támogatása) megfelelő sablonokat is hozzáadni.
Légtér birtoklása
A képen az E4 szektorban látható a frontvonal mellett az A betű.

A vadászrepülőknek készült új PvP-sablon neve Légi fölény. Ilyen jellegű feladatok a frontvonal mellett fognak megjelenni időnként. A térképszektor egy 6000 méter magas légi zónáját jelölik. A csapat, amely légi csatában elfoglalja ezt a zónát, teljesíti a feladatot. A csapatoknak 15 perc áll majd rendelkezésükre a feladat teljesítésére, egyetlen repülőnek pedig 450 másodpercre van szüksége a foglaláshoz (semleges szürke színről). A foglalás sebessége az azzal próbálkozó repülőgépek számától függ. Az adott oldal csak akkor tudja elfoglalni a zónát, ha abban nem található ellenséges repülőgép (MI által vezéreltek nem számítanak bele).
Ha a feladatra adott idő lejár, a zóna eltűnik, és mindkét csapat számára sikertelen lesz a feladat. Jelenleg a feladat teljesítésére hátralevő idő nincsen megjelenítve sehol, de tervezzük egy olyan időzítő bevezetését, mely közvetlenül mutatja egy adott feladatra hátralevő időt.
Ha valamelyik csapat elfoglalja a zónát, akkor az extra győzelmi pontokat kap a feladat teljesítéséért. Egy kis idő után szárazföldi csata is indulni fog ebben a szektorban, a támadó oldal pedig azon csapat lesz, amelyik elfoglalta a zónát. Ha Németország (a példa szerint a kék oldal) foglalja el a zónát, akkor szárazföldi erői támadást indítanak E4-ből három lehetséges irányba: D4, E5 vagy F4 felé. Ha a szövetséges játékosok (a példa szerint a piros csapat) elfoglalja a zónát, akkor egy szövetséges támadás kerül indításra E4 ellen D4, E5 vagy F4 felől. A csatarepülők pilótái így képesek lesznek majd megjósolni azon lehetséges területeket, ahol nagyobb számban fognak majd állomásozni szárazföldi csapatok.
Változások a bombázók céljaiban
Mikor egy ellenséges repülőtér megtalálásra kerül, az annak megsemmisítését előíró feladat többé nem kerül megjelenítésre a feladatnaplóban. Feltételezzük, hogy a bombázók pilótái már kellőképpen hozzászoktak a térképen használ szimbólumokhoz és értik is ezek jelentését, tehát hogy rendelkezésre állnak célpontok. Mindemellett továbbra is győzelmi pontot és jutalmat fog érni a repülőterek megsemmisítése. Ezen változtatásnak köszönhetően a bombázók kevésbé fognak a repülőterek megsemmisítésére összpontosítani és helyez szabadít fel a feladatnaplóban, ami grafikai beállítástól függően rendszerint nem fér ki a képernyőre. A bázisok megsemmisítésére irányuló feladatokat ugyanúgy megkapják majd a bombázók.
Repülőgép-hordozók
Egy szövetséges repülőgép-hordozó került hozzáadásra a Szicília pályán, ami kvázi negyedik repülőtérként viselkedik. A hordozó nem marad tétlen, hanem a partvonal és a rombolók körül mozog. Ha megsemmisül, egy idő után újra megjelenik a térkép szélén és fokozatosan visszatér eredeti útjához. A hordozónak három élete van, ezt követően nem éled már újra.
A repülőgép-hordozó 4500 méteres távolságról (felderítők számára távolabbról) lehet felderíteni, ezt követően a tengelyhatalmak csapata megkapja a megsemmisítésére irányuló feladatot. A tengelyhatalmak csapata győzelmi pontot kap a repülőgép-hordozó felderítéséért és megsemmisítéséért.
[Elhúzódó összecsapás] Montmédy szektor
Új, a francia-belga határon található helyszín került hozzáadásra, ahol a német csapatok átlépték a Maginot-vonalat.
Tesztjellegű szél került hozzáadásra ezen küldetéshez (északkeleti, sebesség 4-8 méter másodpercenként).