Röviden: A “messer-vonal” legszokatlanabb modellje, amely két géptörzsből áll. Prémium repülő, jó függőleges irányú manőverezés, kitűnő fegyverek és sebesség… egy igazi gyöngyszem a gyűjteményben!

- Bf 109Z “Zwilling” nehézvadász (IV. rang) – elérhető az 1.79 megjelenése után;
- 15 nap prémiumidő;
- 1000 Arany Sas;
- Előrendelési bónusz – “Amphisbaena” matrica;
- Előrendelési bónusz – “Hasonmás” titulus.
A Bf 109Z egy prototípus nehézvadász verziója a már jól ismert Bf 109-nek, amelyet átmeneti megoldásként fejlesztettek ki a Luftwaffe sürgető igényének kielégítésére egy új, mégis olcsó és könnyen gyártható alternatívaként, a gyorsan elavuló Bf 110 leváltására. Bár a projekt soha nem jutott túl a prototípus fázison, a War Thunder pilótáinak lehetőségük nyílik arra, hogy teszteljék a koncepció hatékonyságát a következő 1.79-es frissítéssel!
1942-ben, a német stratégiai célpontokat célzó szövetséges bombázások kezdetével a Luftwaffe első ízben kényszerült védekezni a háborúban. Ez a hirtelen fordulat sürgető igényt támasztott egy új nehéz- és elfogóvadász iránt, amely kellően hatásos lenne a szövetséges bombázók és kísérővadászaik egyre növekvő fenyegetésével szemben. Bár a Messerschmitt cég ekkor már dolgozott a Bf 110 leváltására szánt repülőn – az Me 210-en – a fejlesztés során felmerülő számos probléma késleltette a projekt befejezését. Ennek eredményeként a Bf 110 új verzióit már az új igényeket szem előtt tartva kellett fejleszteni.
Az RLM azonban nem volt elégedett az egy gép több, különböző változatának gyártásával, mivel épp azt tervezték, hogy az adott időszakban üzemben lévő gépek különböző változatainak mennyiségét csökkentik, a logisztikai problémák megoldása érdekében. Az előző, He-111 “Zwilling” projekt által inspirálva a Messerschmitt mérnökei egy hasonló, alternatív, Bf 109-esen alapuló nehézvadászon kezdtek el dolgozni, amely könnyen gyártható és jobb teljesítményt nyújt (sebességre vonatkozóan), mint a már szolgálatban lévő Bf 110, ugyanakkor olcsóbb a gyártása, mint az újonnan tervezett gépeknek.
A Messerschmitt mérnökei a Bf 109Z-0-t – a Bf 109-es “zwilling” első prototípusát két sztenderd Bf 109F “összehegesztésével” hozták létre. 1943-ban azonban egy Augsburghoz közeli bombatámadás a prototípus megsemmisülését okozta, a tervezett teszteket így elvetették. Ennek ellenére a mérnökök folyamatosan dolgoztak a koncepción, és kevesebb mint egy évvel később, 1944 tavaszán egy új, Bf 109 G-6 alapú Z-1 prototípust hoztak létre. A második prototípus az elsőtől eltérően – azon kívül, hogy a 109-es egy későbbi változatán alapult – a kiskaliberű fegyverzet helyett felcserélhető, nagykaliberű fegyverzetet kapott, amely a háború vége felé gyakori tendencia volt a német járműveknél. A projektet végül megszüntették, mivel az erőforrások hiánya kezdte megbénítani a német ipart a háború végső szakaszában, így a dupla-Bf 109 vadász koncepcióját végleg elhagyták.