Történelmi áttekintés
A 80-as évek közepén, szolgálatba állításakor a Leopard 2A4 volt a korai Leopard 2-k utolsó, végső változata. A War Thunder harkocsizói és a német erők rajongói izgalommal várhatják minden idők egyik legikonikusabb német harci járművét, amely az 1.79-es frissítéssel érkezik a játékba!
1976-ban a Leopard 2AV-t a tengerentúlra küldték, hogy teszteljék az új, amerikai XM1 Abrams ellen. A tesztelés során a Leopard 2AV jó ellenfélnek bizonyult, habár épphogy alulmaradt kezelhetőség és védelem terén, de a löveg pontosabb volt. Visszatérve a hazájába, a pozitív vizsgálati eredmények alapján 1977-ben elrendelték a Leopard 2 tömeggyártását.
A korai Leopard 2 verziók gyártási időszakában modernizálást és fejlesztéseket eszközöltek a szerelősoron annak érdekében, hogy a legújabb Leopardokat a legmodernebb szabványoknak megfelelően gyártsák. Ezek a modernizációs törekvések leginkább a belső felszerelések, például a célzó és kommunikációs rendszerek korszerűsítését jelentették. Ennek eredményeként minden korai Leopard 2 (A0-A4) ránézésre közel egyforma volt. A Leopard 2A4 volt a végső korai Leopard 2 változat, mielőtt a fejlettebb és komolyabban továbbfejlesztett Leopard 2 változatok a modernizációs törekvések új hullámának részeként megjelentek.
Az összes (2125 db), 1979 és 1991 között gyártott korai Leopard 2-es változatból 695 darab 2A4-t készült. A Leopard 2 és annak változatai elsősorban a német Szövetségi Védelmi Erőknél szolgáltak, de számos nemzetnek exportáltak szerte a világon, például Kanadának, Chilének, Dániának, Ausztriának, Görögországnak, Törökországnak, hogy csak néhányat említsünk.
A War Thunderben az új Leopard 2A4 tovább bővíti a német szárazföldi erők VI. rangjában elérhető járművek listáját. A már ismert Leopard 2K-hoz képest a 2A4 jelentősen bővíti a parancsnok rendelkezésre álló lehetőségeit, különösen figyelemreméltó javulást mutatva a védelem tekintetében.

Azonban a jobb páncélvédelem általában súlytöbblettel jár. Ez a Leopard 2A4 esetében is így van, hiszen a harci súlya 55 tonna, egyértelmű súlynövekedést mutat a 2K 50 tonnájával szemben. Mivel mindkét jármű 1500 lóerős motort használ, a Leopard 2A4 parancsnokainak figyelembe kell vennie a kicsit kisebb teljesítmény/tömeg arányt, valamint a maximális sebesség csökkenését (körülbelül 2 km/h-val) a súlynövekedés következtében.
Az elsődleges fegyverzet ugyanaz marad a Leopard 2A4-en is. Ugyanazt a Rheinmetall 120 L/44 huzagolatlan ágyút használva a parancsnokok teljes mértékben kihasználhatják a Leopard 2K játéka alapján összegyűjtött tapasztalatokat, hogy a legnagyobb mértékben aknázhassák ki a legendás ágyú által kínált lehetőségeket.
Érdekesség: az amerikai levelezésből ítélve a németek egy kompozit páncél nélküli, könnyített prototípust küldtek tesztelésre az Egyesült Államokba.
A Leopard 2A4 azonban sokkal sebezhetőbb a légitámadásokkal szemben. Amíg a Leopard 2K tetőre szerelt 20 mm-es gépágyújával meglephettük a gyanútlan légi célpontokat, addig a 2A4 csak két kiskaliberű géppuskával van felszerelve. Ez azt jelenti, hogy a Leopard 2A4 vezetőinek össze kell hangolniuk a helyezkedést a szövetséges légvédelmekkel annak érdekében, hogy biztonságban tudjanak maradni a légitámadásoktól.
