Az 1.79-es “Project X” frissítés előtt már lehetséges volt információhoz jutni a harckocsi páncélzatának kialakításáról, a részegységekről, és a legénység elhelyezkedéséről a páncél- és a röntgen nézet segítségével. Ez azt jelenti, hogy a játékos rengeteg hasznos információt kaphat bármely földi jármű védelméről és szerkezetéről. Azonban a páncél vastagságáról, dőlésszögéről és effektív vastagságáról szerzett információk nem vethetők össze közvetlenül a lőszer átütésével ahhoz, hogy egyértelmű képet kapjunk el arról, egy bizonyos típusú lőszer átüt-e egy bizonyos típusú páncélt.
Valójában a páncélzat átütése bonyolultabb folyamat, mint egyszerűen összehasonlítani az effektív páncélvastagságot a lőszer átütésével. Különböző típusú és formájú lőszerek különböző módon küzdik le az egyes páncéltípusokat, például egy döntött páncéllemez nehezebb akadályt jelentett a korai APCR lövedékeknek, mint egy vertikális páncéllemez, míg a modernebb szárny stabilizált űrméret alatti lőszerek hosszú tömör magjára ez már nem igaz. HEAT (kumulatív) lőszerek esetén a döntött páncél átüthetősége számítható a páncél effektív vastagságra alapozva, de számításba kell venni a többrétegű páncélt, a plazmasugár szóródását és annak levegőn való áthaladásakor bekövetkező átütési veszteséget is (méterenként 100 mm a játékban). Mindezek összessége ahhoz vezetett, hogy lehetetlen volt precízen megállapítani azt, hogy a célpont kibír-e egy találatot az adott lőszertípustól. Ennek megállapításához ténylegesen ki kellett próbálni az adott helyzetet – vagy felhasználói küldetésekben vagy egyéni csatákban barátokkal.
A háború utáni harkocsik összetett páncélja tovább bonyolította a helyzetet – kompozit páncél, üreges páncél vagy reaktív páncél. A jelenlegi röntgen nézetben látható páncélérték nem volt elég informatív, mivel ez egy bizonyos lőszerrel szemben volt feltüntetve és ez az érték változhatott, ha más lőszertípussal lőttek a harckocsira – ahogy a valóságban is. Mikor a játékos összehasonlította ezeket a röntgen nézetben látható értékeket a csatában, különböző lőszerekkel szemben tapasztaltakkal, csak félreértésekhez vezetett.
Az 1.79-es frissítésben egy új lehetőséget adunk a páncél vastagságának és az adott harckocsi kialakításának megtekintéséhez. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy kiválasszunk egy harckocsit (mellyel “rálövünk” az adott célpontra), az általa használt lövedéktípusok egyikét, a lőtávolságot, és a megadott adatok alapján ellenőrizhetjük az járművünk páncélvédelmét.
A játék ezen funkciója minden olyan komplex algoritmust alkalmaz a páncélátütés számítására, melyet a játék motorja a csatában, ezzel ugyanazt az eredményt kapva. A kalkulált páncélértéktől eltekintve a játékos megtudja, hogy mely modulok és legénységi tagok sérülhetnek meg a találat következtében.
Ezen funkció használatához engedélyeznünk kell a “páncélzat megtekintési módot”, majd egy új gomb jelenik meg. Ezt megnyomva megjelenik a menü, melyben kiválaszthatjuk a támadó harckocsit, az általa használt lövedéket és a lőtávolságot. Az átütési érték számításához azt feltételezzük, hogy a lövedék a képernyő közepe felől halad a kurzor által kiválasztott pont felé. Válaszd ki a beérkezési szöget és a találat helyét a kurzorral, és azonnal megkapod az eredményt!
A fenti funkció bevezetésével az összetett páncélok röntgen nézetben feltüntetett értékei eltávolításra kerülnek, bár a páncélzat összetételére és felépítésére irányuló információk megmaradnak.