A WAR THUNDER BEMUTATJA
1.79 „Project X” frissítés
Szárazföldi járművek
Amerikai Egyesült Államok
- XM-803
- XM-1 (Chrysler) (exkluzív prémiumjármű Xbox One-hoz)
- XM-1 (GM) (csomag)
- T32 (frissített modell)
Szovjetunió
- Т-62М-1
- Т-64BV (mint modifikáció a T-64B-hez)
Nagy-Britannia
- Mk.VIA AA
- Chieftain Marksman
- Centurion Mk. 5 AVRE
Németország
- Sd.Kfz.221 (s.Pz.B.41)
- Leopard 2A4
Japán
- Type 90
Franciaország
- AMX-40
Repülőgépek
Amerikai Egyesült Államok
- FJ-4B
- P-40F-10
- P-40E-1 (frissített modell és pilótafülke)
- F4U-4B Corsair VMF-514 (exkluzív jármű Xbox One-hoz)
- P-47D (frissített pilótafülke)
Németország
- Bf 109 Z
- Bf 110 F-2
- Bf 110 G-2
- Bf 110 C-7 (frissített modell, pontosított változat)
Franciaország
- F4U-7
- F-84G-26-RE
- LeO 451 kései
Szovjetunió
- Il-28S
Nagy-Britannia
- Beaufighter Mk. 21 (játékos által készített részletes fülke hozzáadva)
Japán
- Ki-32
Olaszország
- IAR-81C
- Re.2000 G.A.
Haditengerészet
Amerikai Egyesült Államok
- MTB Higgins 81 ft (PT-6)
- MTB Elco 77 ft (PT-20)
- MTB Higgins 78 ft (PT-71)
- MTB Elco 80 ft (PT-103)
- MGB 80 ft Nasty (PTF-7)
- Sub Chaser 110 ft (SC-497)
- Gunboat LCS(L)(3)
- Sub Chaser 165 ft (PC-451)
- MTB Elco 80 ft (PT-314)
- MTB Higgins 78 ft (PT-200)
- MTB Elco 80 ft (PT-565)
- MTB (PT-810)
- MGB Elco 77 ft (PT-59)
- MGB USS Tucumcari (PGH-2)
- MGB Asheville (PGM-84)
- Destroyer Clemson (DD-336)
- Destroyer Clemson (DD-213)
- Destroyer Fletcher (DD-445)
- Light cruiser Omaha (USS Trenton)
- MTB Elco 80 ft (PT-109)
- Destroyer Bennion (DD-662) (exkluzív jármű Xbox One-hoz)
- Destroyer Cowell (DD-547)
Németország
- MTB LS
- MTB S-38
- MTB S-38b
- Minesweeper R-41
- Minesweeper R-130
- Minesweeper R-301
- Anti Air Ferry SF40
- Anti Air Ferry SF40
- Artillery Ferry AF D1
- Artillery Ferry AF D3
- Gunboat MZ1
- MTB S-100 (1945)
- MTB S-100 (1944)
- MTB(Hydrofoil) VS-10
- MTB Klasse 140/141 (Jaguar)
- MTB Pr. 206 GDRs
- Fast Attack Craft Typ-Klasse 143 (Albatros)
- Torpedo Boat Type 1924, (mod 1932)
- Torpedo Boat Type 1939
- Gunboat K-2
- Destroyer Type 1936
- Light cruiser KMS Emden (1944)
- MTB S-204 Lang
- Minelayer VS-8
- Destroyer Z-20 “Karl Galster”
Hangok
- Új hangok hozzáadva a repülőgépek géppuskáihoz és gépágyúihoz.
- A lövéshangoknak a repülőgép látószögétől való függése hozzáadva. Bevezetve a saját repülőgép külső nézetében, valamint mind a szövetséges, mind az ellenséges repülőgépeknél.
- A szárazföldi fegyverrel való tüzelés hangjainak a jármű látószögétől való függése hozzáadva. Bevezetve a saját jármű külső nézetében, valamint mind a szövetséges, mind az ellenséges járműveknél.
- A motorhang és a lánctalpak/kerekek hangjának a jármű látószögétől való függése hozzáadva. Bevezetve a saját jármű külső nézetében, valamint mind a szövetséges, mind az ellenséges járműveknél.
- A játékos repülőgépének külső nézetében a fegyverzet mechanikai hangjai adott látószögnél hozzáadva.
- A játékos repülőgépének külső nézetében tüzelés közben lőszerhangok hozzáadva (ha a kamera a fegyverrel szembe van forgatva).
- A lassan mozgó vagy álló repülőgépeknél a lehulló hüvelyek hangja hozzáadva.
- A földfelszínt kis sebességek mellett vagy álló helyzetben eltaláló lőszerek mostantól produkálnak visszhangot.
- A szövetséges/ellenséges repülőgépek lövéshangjai számára a találatok távolságától való függés hozzáadva.
- A pilótafülke mostantól nagyban kiszűri a külső hangokat, jelentősen csökkentve azok intenzitását.
- A pilótafülkében hallható lövéshangok mostantól két összetevőből állnak: fülke által kiszűrt külső lövéshangjaiból és a fegyverek belül hallható mechanikus hangjaiból.
- Hallható lesz a fegyver mechanikai működése lövések közben, ha a fülkéből elérhető a fegyver.
- A repülőgépek tornyaiban első nézetben mostantól hallhatók lesznek a torony és a fegyver mechanikai hangjai.
- Módosítva első nézetben a szárazföldi járművek géppuskáival való tüzelés mechanikai hangjai.
- Zárt pilótafülkében a visszhangzás természete valósághűbbé téve.
- A pilótafülke kinyitása esetén a fülke visszhangja szép lassan átvált a nyílt tér visszhangjára.
- Ha van nyitott torony a repülőgépen és az első nézet kamerája rendelkezésre áll, a hangkörnyezet és a visszhangok megegyeznek a nyitott fülkében tapasztaltakkal.
- Első nézetben a repülőgépek lövésztornyának forgatási hangja hozzáadva.
- Pilótafülkében túlterheléskor a repülőgép motorhangja kis mértékben változik.
- Rakétakilövés esetén a követőkamerára váltáskor a látószögtől függően hallható lesz a rakétahajtómű hangja.
- A géptörzs kemény felülettel való érintkezésének hangja hozzáadva.
- A géptörzs kemény felületen való csúszásának hangja hozzáadva pilótafülke és külső nézetből.
- A pneumatikus fékek hangja hozzáadva pilótafülke nézetben.
- A csőszájfékkel ellátott lövegeknél korrekciók eszközölve.
Új helyszínek és küldetések
- Olaszország – új helyszín összfegyvernemi csatákhoz.
- Ladoga-tó – új helyszín légi csatákhoz; két küldetés: [Frontvonal] és [Légi fölény].
- [Bázisbirtoklás] Vallónia – új küldetés az Ardennek helyszínen.
- Afrikai öböl – haditengerészeti helyszín összfegyvernemi csatákhoz.
- Perzsa-öböl – haditengerészeti helyszín összfegyvernemi csatákhoz.
- Fidzsi-szigetek – haditengerészeti helyszín összfegyvernemi csatákhoz.
- Északi kikötő – haditengerészeti helyszín összfegyvernemi csatákhoz.
- Ír öböl – haditengerészeti helyszín összfegyvernemi csatákhoz.
- Mediterrán kikötő – haditengerészeti helyszín összfegyvernemi csatákhoz.
- Északi-tenger – haditengerészeti helyszín összfegyvernemi csatákhoz.
- Norvégia – haditengerészeti helyszín összfegyvernemi csatákhoz.
- Andamán-tenger – haditengerészeti helyszín összfegyvernemi csatákhoz.
Helyszínek és küldetések frissítései
- Karélia és Írország – növényzet módosítva.
- Kurszk (szárazföldi helyszín) – a faluban kertek kerültek hozzáadásra.
- Hürtgeni erdő (szárazföldi csata) – egyensúlyi és vizuális módosítások.
- Ardennek (szárazföldi csata) – egy kis falu került hozzáadásra a helyszín középpontjára, valamint csökkentve a bokrok is kisebb fák száma.
- Csengcsou (légi csata) – utak és hidak megannyi javítása.
Szárazföldi járművek módosításai
- A kifúvópaneleknek új mechanizmusa van. A tüzet nem lehet eloltani tűzoltó készülékkel ha a lőszer ég. A tűz 15-30 másodperc elteltével, a hajtóanyag kiégése után alszik ki, ám a tűz kiüthet a jármű más részein. Nem nyújt védelmet, ha a lőszer páncélvédettségét éri találat, így a legénység és vele együtt a jármű elvesztésre kerül.
- Lőszerfelhasználás sorrendje meghatározva az alábbi járműveknél: Nb.Fz, M16 MGMC, M15A1 CGMC, minden M4 76 mm-es löveggel, M2A4, M2A4 1st.Arm.Div., M3 Stuart, Charioteer Mk. VII, M8 Scott, M5A1, M4A5, Pz.III N, M4A3 (105), T14, Churchill VII, Valentine IX, Valentine XI, 3″ Gun Carrier, Archer, SzU-5-1, Chi-Ri II.
- StuG III F – lőszermennyiség 54-ről 44-re módosítva. Forrás: Panzer Tracts 8 – Sturmgeschuetz – S.Pak to Sturmmoerser
- Az alábbi járműveknél a tűzsebesség percenkénti 7-ről 8 lövésre növelve: M26, M26 T99, M26 Ariete, M46 ,M46 Tiger, ST-A1, ST-A2 ,Type 61, M18 Super Hellcat, M36. Forrás: TM 9-2300 ARTILLERY MATERILEL and Associated Equipment. Department of the Army May 1949 // TM 9-374 90-MM GUNS M3 AND M3A1 FOR COMBAT VEHICLES August 1950 // RAC Technical Situation Report No. 38, Sept. 18, 1945.
- ISz-3 – tűzsebesség percenkénti 2,8-ról 3 lövésre növelve. Forrás: Руководство по Материальной части и Эксплуатации танка ИС-3, 1955.
- Tűzsebesség percenkénti 7-ről 8-ra növelve az alábbi járműveknél: Tiger II (P), Tiger II (H), Tiger (H) Sla. Forrás: Documentation W127, Waffen-Arsenal #16, Die Deutschen Kampfwagen Kanonen 1935-1945
- Az alábbi IV. rangú járművekhez hozzáadva az elsőrendű lőszertároló használatának mechanizmusa: ST-A1, ST-A2, Type 61, M41, Ru 251, Tiger II (P), Tiger II (H), Tiger II (H) Sla, Black Prince, Centurion Mk.1, Centurion Mk.3, Strv 81 (Rb.52), Caernarvon, FV4202, FV4004, M18 Super Hellcat, M26, M26E1, M36, M41, M46, M46 Tiger, T26E1-1, T-34-100, T-34-85 (C-53) ,T-44-100, T-44.
- Pz.III J1/L/M – lőszermennyiség 92-ről to 84-re módosítva. Forrás: Panzer Tracts No.3-3 – Panzerkampfwagen III Ausf.J, L, M und N – development and production from 1941 to 1943
- ZiSz-12 (94-KM), ZiSz-43, GAZ-AAA (4M), GAZ-AAA (DSK), GAZ-MM (72-K), 29-K, Type 94 – a váz anyagának vastagsága 1-ről 30 mm-es szerkezeti acélra módosítva.
- A T15 sorozat ágyúihoz tartozó M82 típusú lőszer átnevezve T41-re. Forrás: RAC – AFV Situation Report No. 32 // RAC – Issue 20 Section A3 Report
- M551 – oldalirányzási sebesség 24-ről 40 °/másodpercre módosítva. Forrás: Trials of conventional armament on US Sheridan M551 Report TR 119/1, FVRDE, 1970
- Type 74 – motorteljesítmény 830-ról 720 lóerőre módosítva. Forrás: 戦後の日本戦車POSTWAR JAPANESE TANKS, Author:古是光春 Furuze Mituharu、一戸崇雄 Itinohe Takao // 陸上自衛隊のMBT(MBT OF JGSDF),Author 高橋 昇、野木恵一、城島健二
- Type 87 – motorteljesítmény 750-ről 720 lóerőre módosítva. Forrás: 戦後の日本戦車POSTWAR JAPANESE TANKS, Author:古是光春 Furuze Mituharu、一戸崇雄 Itinohe Takao // 陸上自衛隊のMBT(MBT OF JGSDF),Author 高橋 昇、野木恵一、城島健二
- SzU-152 – szimulátor módba a csatába lépési lehetőségek száma 2-re módosítva.
- 37 mm-es SA18 ágyú (FCM.36/H.35) – tűzsebesség 10-ről 19,2 lövés/percre módosítva. Forrás: INSTRUCTION SUR L’ARMEMENT ET LE TIR DANS LES UNITÉS DE CHARS LÉGERS, Ministère de la Guerre – Division de l’Infanterie, Imprimerie Nationale (1937) // ARMEMENT DES CHARS ET VÉHICULES BLINDÉS – État-Major de l’Armée – Section de l’Armement et des Études Techniques. SHAT Carton 7 N 4205-2 SAET – Chars et armements anti-chars
- 37 mm-es SA38 ágyú (R.39/H.39) – tűzsebesség 10-ről 15 lövés/percre módosítva. Forrás: INSTRUCTION SUR L’ARMEMENT ET LE TIR DANS LES UNITÉS DE CHARS LÉGERS, Ministère de la Guerre – Division de l’Infanterie, Imprimerie Nationale (1937) // ARMEMENT DES CHARS ET VÉHICULES BLINDÉS – État-Major de l’Armée – Section de l’Armement et des Études Techniques. SHAT Carton 7 N 4205-2 SAET – Chars et armements anti-chars
- Maus, E-100 – a torony frontpáncéljának anyaga hengerelt homogén páncélra módosítva. Forrás: Panzer Tracts No. 6-3 Schwere Panzerkampfwagen Maus and E100 von Thomas L. Jentz and Hillary L. Doyle // “Kampfpanzer Maus Der Überschwere Panzer Porsche Typ 205” by Michael Fröhlich // “Spezial-Panzerfahrzeuge des deutschen Heeres” By Walter Spielberger
- CCKW 353 AA – hosszú tüzelés során a fegyver túlmelegedésének hiányát okozó hiba javítva.
- 105 mm-es T32 lőszer (105 mm T5E1/T5E2) – lőszertípus APBC-ről APCBC-re módosítva. Forrás: Table of Form Factors of Projectiles by H.P. HITCHCOCK // AN ANALYTICAL STUDY OF DATA ON ARMOR PENETRATION BY TANK-FIRED, KINETIC ENERGY PROJECTILES
- 8,8 cm-es Pzgr.39/43 (8,8 cm-es KwK.43/PaK.43) – páncélátütési értékek javítva. Forrás: Dokumentation W 127: Datenblätter für Heeres-Waffen, Fahrzeuge, Gerät // DIE VORGÄNGE BEIM BESCHUß VON PANZERPLATTEN, Lilienthalgesellschaft für Luftfahrtforschung 166 (Berlin 1943)
- 30°-os beesés (növelve)
- 10 m: 185 → 200
100 m: 183 → 197
500 m: 173 → 186
1000 m: 161 → 173
1500 m: 150 → 161
2000 m: 139 → 149
- 10 m: 185 → 200
- 60°-os beesés (csökkentve):
- 10 m: 105 → 80100 m: 103 → 79500 m: 97 → 75
1000 m: 91 → 69
1500 m: 85 → 65
2000 m: 78 → 60
- 10 m: 105 → 80100 m: 103 → 79500 m: 97 → 75
- 30°-os beesés (növelve)
- 8,8 cm-es Pzgr. (8,8 cm-es Flak.37/KwK.36) – páncélátütési értékek javítva. Forrás: Dokumentation W 127: Datenblätter für Heeres-Waffen, Fahrzeuge, Gerät // DIE VORGÄNGE BEIM BESCHUß VON PANZERPLATTEN, Lilienthalgesellschaft für Luftfahrtforschung 166 (Berlin 1943)
- 30°-os beesés (kicsit csökkentve)
- 10 m: 115 → 111
100 m: 114 → 110
500 m: 101 → 97
1000 m: 93 → 89
1500 m: 82 → 79
2000 m: 79 → 76
- 10 m: 115 → 111
- 60°-os beesés (csökkentve):
- 10 m: 65 → 50
100 m: 64 → 49
500 m: 57 → 43
1000 m: 52 → 40
1500 m: 46 → 35
2000 m: 44 → 34
- 10 m: 65 → 50
- 30°-os beesés (kicsit csökkentve)
- 12,8 cm-es Pzgr. (12,8 cm-es K.40) – páncélátütési értékek javítva. Forrás: Dokumentation W 127: Datenblätter für Heeres-Waffen, Fahrzeuge, Gerät
- 30°-os beesés (kicsit növelve)
- 10 m: 178 → 189
100 m: 177 → 187
500 m: 158 → 168
1000 m: 138 → 146
1500 m: 120 → 128
2000 m: 105 → 111
- 10 m: 178 → 189
- 60°-os beesés (csökkentve):
- 10 m: 101 → 77
100 m: 100 → 76
500 m: 89 → 68
1000 m: 78 → 60
1500 m: 68 → 52
2000 m: 59 → 45
- 10 m: 101 → 77
- 30°-os beesés (kicsit növelve)
- 10.5cm Pzgr.Rot (10.5cm KwK L/68) – lőszerelnevezés és páncélátütési értékek javítva.
- 30°-os beesés (kicsit növelve)
- 10 m: 195 → 210
100 m: 192 → 207
500 m: 184 → 198
1000 m: 171 → 184
1500 m: 161 → 173
2000 m: 152 → 164
- 10 m: 195 → 210
- 60°-os beesés (csökkentve):
- 10 m: 110 > 84
100 m: 109 > 83
500 m: 104 > 79
1000 m: 97 > 74
1500 m: 91 > 69
2000 m: 86 > 66
- 10 m: 110 > 84
- 30°-os beesés (kicsit növelve)
- 94 mm-es Shot Mk.1 (32pdr Ordnance QF) – csőtorkolat sebesség 1043-ról 929 m/s-ra csökkentve. Páncélátütési értékek javítva. Forrás: WO 291_1439 Vol 1 British tanks
- 30°-os beesés (kicsit növelve)
- 10 m: 192 → 200
100 m: 188 → 196
500 m: 180 → 187
1000 m: 167 → 174
1500 m: 157 → 163
2000 m: 149 → 155
- 10 m: 192 → 200
- 60°-os beesés (csökkentve):
- 10 m: 108 → 83
100 m: 106 → 81
500 m: 102 → 78
1000 m: 94 → 72
1500 m: 89 → 68
2000 m: 84 → 64
- 10 m: 108 → 83
- 30°-os beesés (kicsit növelve)
- 12,7 mm-es BS-41 lőszer – páncélátütés növelve. Az értékek milliméterben. Forrás: Справочник по патронам стрелкового оружия Советской армии, 1965.
- 10 m: 27 → 29
- 500 m: 25 → 27
- 1000 m: 17 → 25
- 1500 m: 7 → 11.
- 120 mm-es L31 HESH (120 mm-es L11) – a robbanóanyag tömege 3,1-ről 4,1 kg-ra módosítva. Forrás: Department of Defense, Intelligence Production Program Projectile and Warhead Identification Guide – Foreign
- AMX M4/AMX-50 – a test oldalsó páncélzatának vastagsága 30-ról 40 mm-re növelve. Forrás: Swedish translation of french description of AMX M4 with St.chamond prototype 100 mm turret (January 1951) // Swedish datasheet for production model AMX 50, 1951.
- AMX-50 – lőszermennyiség 49-ről 50-re növelve. Forrás: Swedish datasheet for production model AMX 50, 1951.
- Churchill III – a torony fölső páncélzatának vastagsága 18 mm-ről 19,05 mm-re módosítva. Forrás: Churchill IV Typical for I, II,III, V & VI Drawing No: TD.5912, 1943 Aug., WO 194/105, The National Archives, Kew
- M4A5 – a páncélzat vastagsága az alábbi helyeken módosítva. Az értékek milliméterben.
- torony felül: 25,4 → 38,1torony oldalt és hátul: 63,5 → 69,85Forrás: Canadian Army Microfilms Reel 72.3
- Crusader II – ágyúsüllyedés (-12°)-ról (-15°)-ra módosítva. Forrás: Crusader Cruiser Tank Mk VI, Gawrych Wojciech J, Armor Photogallery // AFV Weapons Profile 8: Crusader Cruiser Mk VI, James Bingham, Profile Publications
- T114 – újratöltési mechanizmus javítva. Elsőrendű lőszerrekeszek hozzáadva.
- Crusader II/III – oldalirányzási sebesség 16-ról 36°/másodpercre módosítva. Forrás: Crusader I, ICS, II, IICS & III Instruction book, Cat.No.62/438.
- M60 – a test felső frontpáncéljának vastagsága 108 mm-ről 93-ra módosítva. Forrás: Ballistic Protection Analysis of M60 Series Tanks.
- Chieftain Mk. 3 – motorteljesítmény 650-ről 660 lóerőre módosítva. Forrás: The Chieftain Tank Engine. London: HMSO
- Chieftain Mk. 5 – motorteljesítmény 720-ról 760 lóerőre módosítva. Forrás: The Chieftain Tank Engine. London: HMSO
- Strv 81 – elnevezés pontosítva: Strv 81 (Rb.52).
- Т-44 – csőemelkedés maximális értéke 28-ról 20°-ra módosítva. Forrás: Боевые машины Уралвагонзавода – Т-54/Т-55 Издатели: Управление информации и связи с общественностью ФГУП «Производственное объединение «Уралвагонзавод»
- AMX-50 Surbaisse – egy helyben való fordulás képessége hozzáadva.
- Type 61 – egy helyben való fordulás képessége eltávolítva. Forrás: 戦後の日本戦車POSTWAR JAPANESE TANKS, Author:古是光春 Furuze Mituharu、一戸崇雄 Itinohe Takao // 陸上自衛隊のMBT(MBT OF JGSDF),Author 高橋 昇、野木恵一、城島健二
- Type 60 SPRG – maximális sebesség 48-ról 55 km/h-ra módosítva. Az ágyú és géppuskák elnevezése javítva. Ágyúsüllyedés (-15°)-ról (-20°)-ra módosítva degrees. Forrás: 制式要綱 60式自走106mm無反動砲(c) D8004C (Formula outline of Type 60 Self-propelled 106 mm Recoilless Gun (C), D 8004C).
- Begleitpanzer 57 – Lézeres távolságmérő modifikáció hozzáadva. Az elsőrendű lőszertároló befogadóképessége 24-ről 48 lőszerre növelve. Forrás: HENSCHEL Wehrtechnik Begleitpanzer 57 mm,Thyssen-Henschel-Bofors
- YAG-10 (29-K) – az alábbi paraméterek javítva:
- Tömeg [t]: 12,2 → 10,5;Végsebesség [km/h]: 70 → 42;Lőszermennyiség: 40 → 48.
Forrás: “Краткое описание зенитной моторизированной установки 29к” 1935
- Tömeg [t]: 12,2 → 10,5;Végsebesség [km/h]: 70 → 42;Lőszermennyiség: 40 → 48.
- MBT/KPz-70, T-64A, T-64B, M1 Abrams, Leopard 2K, Challenger 1: kis sebességek mellett való tüzelésnél növelve a lövegstabilizátor pontossága.
- FV438, Type 60 ATM, FV102 – az oldalirányzék és a magassági irányzék modifikációk eltávolítva.
- A brit járműveknél a Browning M1919A4 géppuska elnevezése L3A1-re módosítva.
- Kugelblitz – a 600 lőszert tartalmazó hevederek 100-at tartalmazókra módosítva, újratöltési idő 50-ről 10 másodpercre csökkentve. Forrás: Gepard. The history of German Anti-Aircraft Tanks. Walter J. Spielberger.
- Az M15 CGMC elnevezése M15A1 CGMC-re módosítva. Forrás: Catalogue of Standard Ordnance Items, Second Edition, 1944.
- HESH lőszer – a beesési szög hatása felülvizsgálva és finomítva. Mostantól ezen lőszerek hatékonysága növekszik a találat szögével, maximumát 60°-nál éri el. Forrás: AD001531 “Ballistic Research Laboratory, Transactions of Symposium on Shaped Charges” Nov 1951 // AD309203 “Function and Spall Characteristics of 90mm, T142E3, HEP Shell, Comp A3-Loaded and Fuzed with BD M91A1 Fuze” July 1959 // AD99939 “Test of Shell HEP T170e3 for 76mm Gun T91” June 1956 // AD305131 Effects of Size and Shape of inert Pads on HEP Shell Performance, Apr 1959 // Army Operational Research Group, Memorandum E.13, Tank Effectiveness, Conqueror, Conway and Charioteer
- A kerekes járműveknél a gördülési ellenállás csökkentve.
- A lőszer berobbanásával leszakított tornyok kezelése mostantól szerveroldali, így extra védelmet nyújthatnak kisebb járművek számára.
- Olasz járműveknél javítva a legénységpótlás ikonja.
- Harckocsik lövedékeinek és füstgránátjainak találati hatásai újradolgozva.
- Harckocsival vízközelben való tüzelés vizuális hatása fejlesztve.
- Type 87, Flakpz I Gepard, Marksman – légvédelmi célokra mostantól két típus áll rendelkezésre: elsődleges és külső; az űrméret alatti lőszerkészlet mostantól csak csövenként 20 lőszert tartalmaz és mindig külső tárnak minősül.
- Churchill III/VII, 3″ Gun Carrier, Black Prince – a torony hátulján található dobozok és polcok, valamint egyéb elemek hozzáadva a sérülési modellhez.
- Armoured Car Mk II AA – a torony és a závárzat páncélvastagsága finomítva.
- Heavy tank No.6 – a páncéltesten található lámpák és gránátvetők által az ágyúsüllyedést korlátozó részek meghatározva.
- Type 60 ATM, Sd.Kfz.234/2, T18E2 – felderítés és szövetséges járművek megjavításának lehetősége hozzáadva. Légi csapás és fejlesztett optika modifikációk hozzáadva.
- AMX-30 (minden változat) – a löveggel párhuzamosított géppuska magassági irányzási értékei meghatározva (-8°, +40°).
- Tiger II (minden változat) – az elülső frontpáncélon található géppuskanyílások páncélzata finomítva és újradolgozva.
- Panther (minden változat) – a lőszerelhelyezés finomítva.
- Jagdpanther (minden változat) – a lőszer mennyisége és elhelyezése finomítva.
- Pz.II (minden változat) -a lőszerelhelyezés finomítva.
- Matilda II – a lőszerelhelyezés finomítva.
- Conqueror – új modifikáció hozzáadva: kiegészítő ballisztikus védelmi csomag.
- Magach 3 – hozzáadva a Blazer védelem és a füstfüggöny modifikációk.
Repülőgépek módosításai
- Javítva a hiba, ami miatt esetenként a géppuskák és gépágyúk modifikációinál a meghibásodások közötti átlagidő paraméter értéke a valósnál kisebbként jelent meg.
- Bf 109 G-2 – az üzemanyagtartályt védő páncéllemez vastagsága 21 mm-ről 27 mm-re javítva.
- Ju 87 D-5 – a géppuskagondolákhoz hozzáadásra került a 7 mm-es lőszer és az új 7 mm-es géppuskák modifikációk.
- SB2C-4, SB2C-5, F8F-1B – a géppuskagondolákhoz hozzáadásra került a 12 mm-es lőszer és az új 12 mm-es géppuskák modifikációk.
- OS2U (minden változat) – védelmi fegyverzet kitéríthetősége javítva (forrás).
- TBF-1C – védelmi fegyverzet kitéríthetősége javítva (forrás 1), (forrás 2).
- Avenger Mk. II – védelmi fegyverzet kitéríthetősége javítva (forrás 1), (forrás 2).
- A-35B – a legénység menüben a bombák újratöltési ideje javítva (forrás).
- N1K2-Ja – a fegyverzet néhány hiányzó információja röntgennézetben pótolva (forrás).
- Ki-49 (minden változat) – bombaelnevezések javítva (forrás).
- Ki-49 (minden változat) – a 800 kg-os bombát tartalmazó fegyverzetkészlet eltávolítva az adatlapnak megfelelően (forrás).
- SzB-2M-100 – a Dep-19 modifikáció eltávolítva. A megvásárlására költött fejlesztési pont és/vagy arany sas visszafizetésre kerül.
- Whirlwind Mk. I – külső bombák eltávolítva (forrás).
- Ki-27 Otsu – a kiegészítő üzemanyagtartályok eltávolítva (forrás 1), (forrás 2).
- Leo 451 (korai) – a védelmi fegyverzet kitéríthetősége javítva.
- Lincoln B. Mk. II – 14×1000 fontos bombateher hozzáadva (forrás).
- Ki-61 (minden változat) – az üzemanyagtartályok páncélzatának információja javítva (forrás).
- Il-28 – páncélzat finomítva (forrás).
- D4Y (minden változat) – a bombák a haditengerészet és hadsereg típusainak megfelelően korrigálva.
- Kikka – a 800 kg-os bombát tartalmazó fegyverzetkészlet eltávolítva.
- F6F (minden változat) – az Mk. 13 típusú torpedó Mk. 13/44 típusúra cserélve.
- P-80A-5 – átnevezve F-80A-5-re.
- B-29 – bombakioldási sorrend javítva.
- I-16 (tip 24, 27, 28) – páncélzat javítva (forrás).
- Breda 88 (P.XI) – a védelmi fegyverzet kamerája finomítva (forrás).
- Ki-67 – páncélzat hozzáadva (forrás).
- Fw 190 A-8 – az R-8 változathoz páncélzat hozzáadva.
- Ki-102 Otsu – géptípus módosítva (forrás).
- Fw 190 A-8 (USA) – röntgennézetben javítva a motor adatai.
- Jer-2 (minden változat) – a bombaszekrény bombák jelenléte melletti kinyitásának akadályba ütközése javítva.
- Ki-45 Otsu – a 37 mm-es Type 94 gépágyúnál javítva a meghibásodások közötti átlagidő értéke.
- Ki-108 – levegőből való indulás hozzáadva.
- Szu-6 (АМ-42) – 4×100 kg-os bombateher hozzáadva. A DZ-40 modifikáció bombáinak rendelkezésre nem állása javítva.
- He 111 H-6 — 1000 kg-os bombák külön kioldása hozzáadva.
- He 111 H-16 — 1000 kg-os bombák külön kioldása hozzáadva.
- P-47 (minden változat) – levegőből való indulás eltávolítva.
- Hudson Mk.V – Az alvázállvány megjelenítése javítva.
- Me 163 B – a forgó rotor hangárban való megjelenítése javítva.
- LaGG-3-34 – javítva az NSz-37 gépágyú lőszerének röntgennézetben való megjelenítése.
- Ju 88 A-4 – a személyzet röntgennézetbeli megjelenítése javítva.
- Jak-2, Jak-4, I-29 – az olajtartályok és olajhűtők sérülési modellje elkülönítve.
- P-38E – P-38E – javítva az üveg megjelenítése a pilótafülkében.
- He 51 (minden változat) – pilótafülke nézetben javítva a fékszárnyak helyzetének megjelenítése.
- Javítva a hiba, ami miatt a többmotoros repülőgépeknél egy motor elvesztése esetén eltűnt a kipufogófüst.
- A különböző modulok egymásra gyakorolt zavaró hatása/átfedése röntgennézetben javítva.
- Jak-9UT – a cserélhető ágyúk röntgennézetbeli megjelenítése javítva.
- Jak-17 – az üzemanyagtartályok hiányzó sérülési modelljei pótolva.
- Lincoln B. Mk. II – 14х1000 lbs bomb load has been added
- He 177 – hozzáadva a PC 1400 X (Fritz X) típusú irányítható bomba.
- A SVAK és B-20 típusú gépágyúk lőszereinek elnevezése javítva – az API-T lőszerek eltávolításra kerültek, ugyanis ez a lőszer nem volt használatban a Szovjetunió által. Lövésztornyok többcélú lőszerkészletei páncélozott célpontok ellenire javítva. Forrás: Christian Koll “SOVIET CANNON: A COMPREHENSIVE STUDY OF SOVIET GUNS AND AMMUNITION IN CALIBRES 12.7MM TO 57MM” 2009
- 1941 előtti, korai változat:
- alap: T-HEFI
- fényjelzők: T-HEFI-I
- légi célpontok elleni: HE-HEFI-HE-T
- fényjelző nélküli: HEF-HEF
- 1941 utáni
- alap: nincs változás
- többcélú:
- új: FIT-HEF-API-FIT
- régi: FIT-HEF-HEF-HEFI-API
- Páncélozott célpontok elleni:
- új: API-FIT-API-API
- régi: APIT-AP-FIT
- Fényjelzők:
- új: FIT-FIT-FIT
- régi: APIT-HEF-FIT
- Fényjelző nélküli: nincs változás
- Földi célpontok elleni:
- új: HEF-FIT-API
- régi: HEFI-HEF-APIT
- 1941 előtti, korai változat:
- Lövésztornyok SVAK és B-20 gépágyúi:
- Légi célpontok elleni:
- új: FIT-HEF-HEFI
- régi: HEF-APIT
- Többcélú
- új: API-HIT-HEF
- régi: APIT-API
- Páncélozott célpontok elleni: FIT-API-API
- Alap:
- régi: FIT-HEF
- új: FIT-API
- Légi célpontok elleni:
- I-16 (tip 27, 28), I-153P – a SVAK ágyúk lőszerkészletének típusai és sorrendiségük az 1941 előtti, korai változatra módosítva (előző lista).
- DGP-1 – az elektromos kábel megjelenítése javítva; a tároló tömege javítva (forrás).
- MK 108 gépágyú – az ágyú tömege javítva (forrás).
- MK 103 gépágyú – a gyújtó-fényjelző lőszer gyújtóra módosítva.
- BK 3.7 gépágyú – lőszerek tömege javítva.
- Sz-21 rakéta – tömeg és robbanóanyag típusa megjelölve.
Repülési modellek
- Nimrod (minden változat), Fury (minden változat) – geometria frissítve, a szárny, géptörzs és farok aerodinamikája javítva, mostantól az üzemanyag és fegyverzet pontosabban befolyásolja a tömegközéppontot. A repülők sebesség és teljesítmény értékei frissítve. A futómű lengéscsillapítója beállítva, üzemanyag fogyasztás javítva. Termodinamika frissítve.
- Nimrod Mk. II – WEP hozzáadva.
- Re.2000 int – WEP hozzáadva.
- Beaufort / Blenheim / Mosquito – geometria frissítve, a szárny, géptörzs és farok aerodinamikája javítva, a repülő különböző részeinek súlyértékei beállítva, különálló üzemanyagtartályok alkalmazva, mostantól az üzemanyag és fegyverzet pontosabban befolyásolja a tömegközéppontot. A repülő egy ideig lebeghet a vízen kényszerleszállás után. Termodinamika frissítve. A meghajtórendszer teljesítménye frissítve. Egérvezérlés mellett javítva a repülőgép irányíthatósága
- F8F-1 / F8F-1B – geometria frissítve, a szárny, géptörzs és farok aerodinamikája javítva, a repülő különböző részeinek súlyértékei beállítva, különálló üzemanyagtartályok alkalmazva, mostantól az üzemanyag és fegyverzet pontosabban befolyásolja a tömegközéppontot. A repülő egy ideig lebeghet a vízen kényszerleszállás után. Termodinamika frissítve. A meghajtórendszer teljesítménye frissítve. WEP + 70″Hg és befecskendezés modifikáció hozzáadva.
- Ki-27 Otsu – geometria frissítve, a szárny, géptörzs és farok aerodinamikája javítva, a repülő különböző részeinek súlyértékei beállítva, különálló üzemanyagtartályok alkalmazva, mostantól az üzemanyag és fegyverzet pontosabban befolyásolja a tömegközéppontot.
- Jak-9U/UT/P, Jak-3 VK-107 – a légnyomás jobban befolyásolja a motor teljesítményét.
- J7W1 – Az oldalkormány hatékonysága csökkentve, a súlypont és a teljesítmény fejlesztve magas állásszögnél, az irányíthatóság egyenletesebb lett árkád módban.
- Kikka – Új Ishikawajima Ne-20 Kai hajtómű megnövelt fordulatszámmal és megnövelt tolóerővel felszállási teljesítményen tengerszinten, felszállási teljesítmény növelve, a szolgálati ideje csökkentve, lásd az adatlapon.
- F9F-8 – A középső fékszárny állása eltávolítva a repülő kézikönyve alapján. A hidraulika modul teljesítménye javítva (a modul most már az oldalkormányra is hatással van).
- MiG-9, -9P, -15, -15bis , -17 – a fékszárnyak harci állása eltávolítva a technikai leírás alapján.
- Whirlwind Mk. I – üzemanyag fogyasztás frissítve.
- Seafire FR.47 – a fékszárnyak felszállási pozíciója hozzáadva a repülő kézikönyve szerint.
- MD.452 IIA – a motorgyártó neve javítva.
- F4F-3/4 – fékszárnyblokkolás hozzáadva, ha a gép meghaladja a 210 km/h sebességet, a repülő kézikönyve szerint. A motor teljesítmény hibás feltüntetése javítva.
- P-51H-5NA – A motor magassági karakterisztikája javítva a feltöltő második fokozatának használatánál.
- P-47 (minden változat) – az üzemanyag fogyasztási arány nőtt (a WEP használható ideje csökkent).
- Ki-87 – A turbófeltöltő és a motor magassági teljesítménye frissítve (A teljesítmény 1850 LE-re növelve a kritikus magasságon. Teljes leírásért nézd meg az adatlapot.
- I-185 (minden változat) – A motor nem harci fokozatai behangolva. Termodinamika frissítve. Súlypont és tehetetlenség frissítve, maximális G terhelési érték növelve. A fékrendszer fékezési ereje növelve.
- SNEB rakéták, T10 – A francia rakéták karakterisztikája javítva (súly, megnövelt légellenállás, motor karakterisztikája).
- Fw 190 A/D, Ta 152 C/H – Az irányíthatóság javítva az instruktor használata mellett. Az automata beállítás mostantól “hátsó üzemanyagtartály – első üzemanyagtartály” helyett “első üzemanyagtartály – hátsó üzemanyagtartály” lesz. Ez nagyobb G-terhelést okoz a pilóta számára mint korábban, függetlenül attól, hogy mennyi üzemanyagot viszünk. A stabilitás növelve minden módban. Az üzemanyag-adagoló tartály térfogata csökkent, ezért a negatív G viszonyok melletti repülés ideje is csökkent. A kerékfelfüggesztés újradolgozva, és ezért kevésbé fog pattogni leszállás alkalmával.
- Bf 109 Z – beállítva az adatlap alapján.
- Bf 110 C-7 – beállítva az adatlap alapján.
- Bf 110 F-2 – beállítva az adatlap alapján.
- Bf 110 G-2 – beállítva az adatlap alapján.
- IAR-81C – beállítva az adatlap alapján.
- Re.2000 GA – beállítva az adatlap alapján.
- Ki-32 – beállítva az adatlap alapján.
- F4U-7 – beállítva az adatlap alapján.
- Leo-451 (kései) – beállítva az adatlap alapján.
- P-40F – beállítva az adatlap alapján.
- FJ-4B – beállítva az adatlap alapján.
- Il-28S – beállítva az adatlap alapján.
Gazdaság és fejlesztés
- A repülőgépek torpedóinak ára csökkentve.
- Sd.Kfz.234/2 – áthelyezve II. rangba
- Marder III / Marder III H – csoportosítva a fejlesztési fán.
- BMP-1 – áthelyezve az V. rangba az Objekt 906 elé.
- Objekt 906 – áthelyezve a VI. rangba a BMP-1 után. Harci minősítés minden módban 8.0-ra emelve.
- Daimler AC Mk. II – áthelyezve a légvédelmi vonalból a Tetrarch Mk.I után és a Valentine Mk. I elé.
- Bf 110 C-4 átnevezve Bf 110 C-7-re és áthelyezve a II. rangba.
- Do 217 J-1, Do 217 J-2 – csoportosítva és áthelyezve az I .rangba.
- Harci minősítések változásai:
- Fw 190 D-13:
- AB: 6.0 → 5.7
- RB: 5.7 → 5.3
- SB: 5.7 → 5.3
- Fw 190 D-12:
- AB: 6.3 → 6.0
- RB: 5.7 → 5.3
- SB: 5.7 → 5.3
- Do 217 J-1:
- AB: 3.0 → 2.7
- RB: 3.0 → 2.7
- SB: 3.3 → 3.0
- Do 217 J-2:
- RB: 3.0 → 2.7
- SB: 3.3 → 3.0
- P-38J-15 (Richard Bong):
- RB: 4.0 → 4.3
- Fw 190 D-13:
Kezelőfelület
- Az amerikai és német matricák külön csoportokba rendezve: USA: USA (harckocsik), Germany, Germany (harckocsik).
- A matricák tükrözésének lehetősége hozzáadva.
- A használandó járműfestést automatikusan választó beállítás engedélyezése hozzáadva a szárazföldi járművek megjelenés menüjéhez.
- A páncélvizsgálat funkció bevezetve.
- A járműfestés sérült járművön való megjelenítésének lehetősége hozzáadva a testreszabás menühöz. Repülőgépeknél a kurzor segítségével meg lehet határozni a borítás sérült elemét.
- A fejlesztési fán néhány szárazföldi jármű és repülőgép neve, valamint néhány fegyver elnevezése módosítva.
Játékmechanizmus
- Harckocsiknál az aktiválható modifikációk használatához késleltetés került bevezetésre: 15 másodperc a tűzoltó készülék, 60 másodperc a legénységpótlás használata esetén. Az időzítő a tűzoltás vége, illetve a legénységi tag pótlása után kezdődik.
- A felderítés jutalom megszerzési feltétele módosítva: a jutalom akkor jár, ha a játékos által felderített célpontot egy szövetséges megsemmisíti.
- A hírszerzés alapján jutalom megszerzési feltétele módosítva: a jutalom akkor jár, ha a játékos megsemmisít olyan ellenséges járműveket, melyeket szövetségesek derítettek fel.
- Hozzáadva egy új jutalom a javításban való segédkezésért. A jutalom akkor jár, ha a játékos segít megjavítani szövetséges járműveket egy csatában.
- Új harci feladatok hozzáadva:
- Lépéselőny – szerezz megadott számú hírszerzés alapján jutalmat.
- Felderítő – szerezz megadott számú felderítés jutalmat.
- Munkásember – szerezz megadott számú javításban való segédkezés jutalmat.
- Az ostrom játékmódot érintő változtatások:
- Mind a légi, mind a szárazföldi ostrom küldetésben megszerezhető a napi jutalom.
- Győzelmi jutalomként univerzális tartalék is szerezhető a megfelelő járműtípushoz.
- A hullámokban érkező ellenségek száma függ a csatában maradó játékosok számától.
- Csökkentve a csata elindításához szükséges minimális játékosszám.
- Az árkád harckocsiostrom módot érintő változások:
- Küldetés hozzáadva a Maginot-vonal helyszínen francia harckocsik ellen.
- Küldetés hozzáadva a Fulda helyszínen NATO harckocsik ellen.
- Az ellenséges hullámok sikeres visszaverése után több kiválasztható bónusz áll rendelkezésre, melyek visszaállítanak minden modult, legénységi tagot, lőszert, extra tűzoltó készüléket és legénységpótlási lehetőséget adnak. Megjelenésük a bázis körül van. Az 1. és 2. nehézségi szinten minden hullám után kettő, a 3. nehézségen három és így tovább darab bónusz jelenik meg. Egyszerre maximum 10 bónusz lehet a helyszínen.
- A csapatpontszám vesztésének és a bónuszok kalkulációjának algoritmusa módosítva. A
- Az MI által vezérelt harckocsik különböző típusú lőszereket is használni fognak mostantól.
- Az MI által vezérelt harckocsik lőszervesztés miatt nem lesznek képesek a játékosokra tüzelni.
- A játékosokat támadó MI által vezérelt repülőgépek száma csökkentve.
Ismert hibák
- Hibák lehetne a páncélvizsgálati módban.
- T-62M-1– textúrahibák léphetnek fel.