Az 1.79-es “Project X” frissítéssel érkezett egy új funkció, mellyel megvizsgálhatjuk egy adott lőszer, adott páncéllal szembeni hatásosságát. Erre azért volt szükség, mert egyre több lőszertípus került be a játékba, valamint a kompozit páncélok is megjelentek (a korábbi röntgen nézetben látható páncélértékek nem voltak elég informatívak, mivel azok egy bizonyos lőszerrel szemben voltak feltüntetve) és nehéz volt eldönteni azt, hogy át tudjuk-e ütni egy tank páncélját.
Ezen funkció használatához ki kell választanunk azt a tankot, amit vizsgálni szeretnénk. A bal oldali ablakban a “Páncél” gombra kattintva megjelenik a “Protection analysis”:
![]() |
![]() |
Erre rákattintva ugyanitt, bal oldalt megjelenik egy új ablak, amiben meghatározhatjuk, hogy melyik nemzet, hányas rangú tankjának mely lőszerével és milyen távolságról szeretnénk szimulálni a lövést:
Ha nem tudjuk biztosan, hogy melyik névhez melyik lőszer tartozik, akkor az egérrel meg tudjuk nézni annak részletes adatait:
A lőszer pályáját úgy határozzuk meg, hogy a mi nézőpontunkból adjuk le a lövést, ami az egér helyzetéhez érkezik. Ha a kereszt piros, akkor ott nem ütjük be a páncélt, ha zöld akkor beütjük, ha viszont sárga, akkor csak kis valószínűséggel.
A kereszt mellett megjelenő ablakban láthatjuk, hogy azon a ponton, adott lőszertípus esetén mekkora az effektív páncélvastagság. Továbbá átütés esetén láthatjuk, hogy milyen modulokat/legényeket sebzünk meg potenciálisan:
A lehető legpontosabb értékekhez az egérgörgővel növeljük a távolságot a tank és a kamera között a lehető legnagyobbra, valamint forgassuk kicsit lentebb azt. Az alábbi két képen jól látszik, hogy alapból fentről nézzük a tankot így kisebb becsapódási szöggel pontatlan (kisebb) értékeket kapunk: