Szeretnénk bemutatni egy új repülőgéposztályt, az irányított levegő-levegő rakétákat és a légicsaták egyéb új funkcióit, amelyeket az 1.85-ös “Supersonic” frissítés megjelenése után kezdünk el bevezetni.
A repülőgépek mindig is nagyon fontos szerepet játszottak a War Thunderben – ez volt az első járműtípus a játékban. A War Thunder kezdete óta több mint 650 repülőgépmodellt készítettünk el – ez a világ legnagyobb digitális gyűjteménye. És ezek nem csak vizuális modellek, mert repülési jellemzőiket, fegyverzetüket és egyéb rendszereiket teljesen újraalkotjuk a játékban.
Kezdetben szándékosan korlátoztuk a repülőgépek időtartamát a dugattyús repülőgépek aranykorára és a sugárhajtású repülés kezdetére, mivel ezek a gépek valóban demonstrálják a pilóta személyes és taktikai készségét. Az irányított rakéták olyan fegyverzetnek tűntek, amely minden pilótát egy szintre emel a tudásuktól függetlenül, ezért nem vezettük be azokat a játékban. De a közösség egyre inkább érdeklődött, ezért úgy döntöttünk, hogy alaposan tanulmányozzuk a kérdést, és megtaláljuk a módját ezen funkció megvalósításához.
Az első teszteket játékbeli prototípusokkal 2017-ben indítottuk és azóta új rendszereken és repülőgépeken dolgozunk. Végül örömmel mutatjuk be mindezt játékosainknak. Ismerjétek meg a War Thunder repülés új korát, a VI-os rangú repülőket!
Az első VI-os rangú repülők és levegő-levegő rakéták
Az 1.85 “Supersonic” frissítésben bemutatjuk az első szuperszonikus repülőket: a szovjet MiG 19PT, az amerikai F-100D Super Sabre és a brit Javelin Mk. 9. Ezek a repülőgépek szuperszonikusak és új fegyverekkel vannak felszerelve – levegő-levegő rakéták, infravörös (hő)követővel.
A levegő-levegő rakéta új típusú fegyverzet a játékunkban. A 20. század második felében jelentek meg, és arra tervezték őket, hogy megoldják a rendkívül nagy sebességű repülőgépek találatának problémáját. A repülőgépek viszonylagos sebessége olyan nagy volt, hogy a pilóták alig tudtak hatékonyan géppuskával és ágyúkkal célozni.
A levegő-levegő rakétáknak hosszú fejlődéstörténetük van, akár a repülőgépeknek. A modern rakéták már nagyszerű képességekkel rendelkeznek ahhoz, hogy megtalálják és eltalálják a célt, manőverezésük pedig meghaladja a modern repülőkét.
Ha egy célt befog az önirányító rendszer, az általában azt jelenti, hogy el fogja érni a találatot. Ez azonban nem mindig volt így. Az első levegő-levegő rakéták még csak korlátozott képességekkel rendelkeztek a hatótávolság és az esetleges túlterhelés miatt. A cél rögzítéséhez az önirányító rendszernek szüksége van egy kis időre a cél befogásához, és minden ilyen alkalommal a pilótának egy nagyon keskeny szektorban kell tartania a gépet.
A rakétaindítás észlelésekor a célba vett pilóta viszonylag könnyedén kikerülhette azokat, hirtelen manőverekkel vagy a nap felé repüléssel, mivel az infravörös érzékelők elvesztették célpontjaikat.
A játékban való alkalmazás során mindezek a funkciók és korlátok lehetővé teszik számunkra, hogy meggyőződhessünk arról, hogy az új típusú fegyver nem fogja drasztikusan megváltoztatni a légiharc élményét, de új lehetőségeket fog teremteni, amelyek a játékmenetet változatosabbá teszik.
Új rendszer és egyensúly
Az új fegyverzet típusok nem csak a repülőgépek, hanem a helikopterek számára is elérhetőek lesznek. A helikopterek új típusú védelmet kapnak a levegő-levegő rakéták ellen: infracsapda, hőkép- és optikai-zavaró rendszerek. Ez lehetővé teszi a levegő-levegő rakéták hatótávolságának csökkentését és lehetővé teszi a rakétavezetés megszakítását, így az elsődleges fegyverek továbbra is hasznosak maradnak.
Ezen felül hozzáadunk egy szimulációt a rakétaindítás vizuális észleléséhez, amely megjelenik a kezelőfelületen. Ez a személyzet képzettségétől függ.
Reméljük, hogy mindezen funkciók izgalmasabbá és változatosabbá teszik játékunkat, és tetszeni fog nektek.

- F-86 Sabre Skyblazers (V. rang, Egyesült Államok) – 1.85 után elérhető;
- 2000 Arany Sas;
- Prémium fiók 15 napig;
- Különleges pilóta modell;
- Előrendelési bónusz: különleges “kardfogú tigris” matrica;
- Előrendelési bónusz: különleges “Skyblazer” titulus.

- Meteor F.Mk.8 Reaper (V. rang, Nagy-Britannia) – 1.85 után elérhető;
- 2000 Arany Sas;
- Prémium fiók 15 napig;
- Különleges pilóta modell;
- Előrendelési bónusz: különleges “kaszás” matrica;
- Előrendelési bónusz: különleges “Reaper” titulus.
- 49.99

- MiG-15bis ISh (V. rang, Szovjetunió) – 1.85 után elérhető;
- 2000 Arany Sas;
- Prémium fiók 15 napig;
- Különleges pilóta modell;
- Előrendelési bónusz: különleges “háromfejű sárkány” matrica;
- Előrendelési bónusz: különleges “Fire-raiser” titulus.
- 49.99

- Előrendelés – MiG-15 ISh csomag;
- Előrendelés – Kaszás csomag;
- Előrendelés – Sabre csomag.
Ez az ajánlat PC, Mac és Linux felhasználók számára elérhető. PS4 és Xbox One platformon az 1.85 frissítés kiadása után válnak elérhetővé. A PS4 és az Xbox One játékosok a megjelenés első két hetében kapnak előrendelési bónuszt.
Kérdezz-felelek:
Kérdés: Az F-4, F-16, F-22, Su-27 stb. bekerülnek a játékba?
Válasz: A korszerűbb légi járművek felé történő továbbfejlesztés lehetséges, de ezen járművek bekerülése fokozatos lesz, hiszen a játék egyensúlyára gyakorolt hatásukat pontosan elemezni kell. Ráadásul egy légi jármű hozzáadása nem jelenti azt, hogy a fegyverek teljes skálája elérhető volt annak prototípusán.
K: Vannak tervek a Tu-95-re vagy a B-52-re?
V: Nem hisszük, hogy szükség van a játékban stratégiai bombázókra, bár néhány csapásmérő repülőgép, beleértve a szubszonikusokat is, megjelenhetnek a játékban.
K: Mi a helyzet a repülőgép radarokkal és a radar vezérelt önirányítású rakétákkal?
V: Ezek előfordulhatnak a War Thunderben, ha könnyen kezelhetővé, könnyen megtanulhatóvá válnak, nem befolyásolják a játékmenet és az egyensúlyt. Értesítünk, mikor elkezdünk dolgozni rajta.
K: A helikopterek meglehetősen fejlett levegő-levegő rakétákkal rendelkeztek. Nem fogják befolyásolni a játék egyensúlyát?
V: Ez igaz, hiszen a helikoptereket a későbbiekben felszerelték ilyen levegő-levegő rakétákkal. Ezek fejlettebbek és hatékonyabbak voltak, mint az AIM-9L és az R-60. Azonban a helikopterek kevésbé manőverezhetőek, mint a légi járművek, és a motorok hőképe is lényegesen kisebb, vagyis nehezebben veszik észre őket az infravörös önirányítású rakéták. Ezért a helikopterek és a repülőgépek közötti küzdelem sokkal tisztességesebb: a repülőgépek manőverezhetőbbek, míg a helikopterek képesek rakétát indítani a repülők gépágyúinak hatókörén kívülről. Ebben az esetben a helikopterek levegő-levegő rakétái nem lesznek túl kiegyensúlyozatlanok, különösen a tervezett ellenintézkedésekkel, mint például az infracsapda és egyéb zavaró rendszerek.
K: Mi a helyzet a repülők védelmével?
V: Bemutatásra kerülnek azon a repülőgépekkel együtt, amelyek rendelkeztek ilyen eszközökkel.
K: Tervezitek a levegő-levegő rakéták hozzáadását a már játékban lévő repülőkhöz?
V: Lehetséges, hogy egy már a játékban lévő repülő felszerelhető legyen ilyen fegyverekkel.
K: Lesz-e bármilyen Harci Minősítés változás az V-ös rangú repülőgépeknél és azoknál, amelyek az új repülőgépek ellen fognak harcolni? Az új repülők nem lesznek túl hatékonyak a játékban már bemutatott repülőgépekkel szemben?
V: Az új repülők Harci Minősítését, azok képességek és ellenfeleik képességei alapján választjuk meg. Emellett az új repülők számos módon le lesznek korlátozva a valódi megfelelőjükhöz képest, ezzel lehetőséget adva a már meglévő repülőgépeknek is.
K: A VI. rangú repülőgépek egyből elérhetőek lesznek az 1.85-ös frissítéssel vagy zárt béta teszttel érkeznek?
V: Azonnal elérhetőek lesznek. Nem tervezünk zárt bétát.
K: A többi nemzetek is kapnak majd be VI-os rangú repülőt?
V: Igen, dolgozunk rajta.
K: A VI-os rangú repülőgépek hozzáadása azt jelenti, hogy nem kerül be több dugattyús/ 2. világháborús repülőgép?
V: Nem, továbbra is dolgozunk a 30-as, 50-es évek közötti korszakon.
K: Bekerül a hangrobbanás effektje a játékba?
V: Igen. A hang és a vizuális – Prandtl-Glauert-szingularitás – is.